۱۷۰ پروانه چرای دام در چهارمحال و بختیاری باطل شد

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷۰ پروانه چرای دام در چهارمحال این استان باطل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی سال گذشته، قریب به ۸۰۰ فقره پرونده از دامداران متخلف در کمیسیون بند ۱۰ فصل سوم شیوه نامه فنی اجرایی ضوابط و شرایط بهره برداری از مرتع موضوع ابطال پروانه چرای دام مطرح شد که پس از بررسی با ابطال ۱۷۰ پروانه موافقت گردید.

وی، ممنوعیت ورود دام زودتر از زمان تعیین شده و همچنین دام مازاد بر پروانه چرا به مراتع را از موارد تخلف دامداران در این زمینه بیان کرد و افزود: نیرو‌های منابع طبیعی درصورت مشاهده دامدارن متخلف، طبق بند ۵ از فصل سوم شیوه‌نامه و دستورالعمل ممیزی مراتع مبنی بر عدم اجرای مفاد پروانه چرا از قبیل ظرفیت چرا، مدت و زمان استفاده، با صدور اخطاریه با متخلفین برخورد می‌کنند.

مردانی ادامه داد: در این راستا با شناسایی دامداران مجاز و غیرمجاز طی سال ۹۷، تعداد ۳۱۱ فقره اخطاریه نوبت اول و ۱۳۰ فقره اخطاریه نوبت دوم و همچنین ۲۳ فقره صورت جلسه نوبت سوم تنظیم شد.

وی سطح مراتع استان چهارمحال و بختیاری را یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: عملیات مدیریت چرای دام در سال گذشته در سطح ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع استان اجرا گردید.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین در سال جاری، ۳۰۰ هزار هکتار از مراتع استان شناسایی و جهت اعمال مدیریت چرابه شهرستان‌ها ابلاغ گردید.

به گفته مردانی؛ در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره پروانه چرای دام برای ۲۳ هزار و ۲۵۰ بهره بردار در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

انتهای پیام/خ

وجود یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.