واگذاری میزبانی اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۲۰ به استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از واگذاری میزبانی اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۲۰ به استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه به تفاهم نامه سال گذشته سازمان میراث فرهنگی با سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) اشاره کرد و گفت : براساس این تفاهم نامه مقرر شد تا اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۲۰ با موضوع گردشگری روستایی و اکوتوریسم در ایران برگزار شود.

وی گفت : با توجه به ظرفیت‌هایی که استان کرمانشاه در حوزه گردشگری روستایی دارد، از همان ابتدا با حمایت‌های گسترده‌ای که استاندار داشت، از سازمان میراث فرهنگی خواستیم تا این میزبانی را به کرمانشاه واگذار کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه علاوه بر کرمانشاه چند استان دیگر نیز خواهان میزبانی این رویداد بودند، تصریح کرد: خوشبختانه طی نامه‌ای که امروز (۲۲ خرداد) از سازمان میراث فرهنگی به کرمانشاه ارسال شده، این سازمان موافقت خود را با میزبانی کرمانشاه برای برگزاری این رویداد اعلام کرده است.

وی از برنامه ریزی برای آماده شدن روستا‌های کرمانشاه جهت برگزاری این رویداد جهانی خبرداد و گفت: به این منظور در نظر داریم تا در این سال در ۵۰۵ روستای استان ۲۰۲۰ رویداد گردشگری برگزار کنیم، لذا باید همه دستگاه‌های خدمات رسان برای فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری استان در این روستا‌ها پای کار بیایند.

قادری تاکید کرد: برگزاری اجلاس جهانی گردشگری نه تنها برای استان کرمانشاه، بلکه برای کل منطقه غرب کشور رونق گردشگری را به دنبال خواهد داشت .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۲۰ با موضوع گردشگری روستایی و اکوتوریسم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار