صفری در گفت‌وگو با باشگه خبرنگاران جوان خبر داد؛

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به باغات و تاسیسات دماوند در پی وقوع سیل

فرماندار شهرستان دماوند از خسارت‌های ۱۰ میلیارد تومانی در پی وقوع سیل در دماوند خبر داد.

مخسارت ۱۰ میلیارد ت به باغات و تاسیسات دماوندجید صفری فرماندار دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان خسارت سیل در شهرستان دماوند اظهار کرد: طی چند روز گذشته در ۳ روستا مغانک، گرمابسرد و وردانه شاهد وقوع سیل بوده‌ایم.

صفری بیان کرد: در سیل اخیر شاهد ویرانی  ۳ مورد تخریب دیوار باغات و منازل، ۲۰ مورد تخریب در باغات و لوله قطره‌ای، ۵ مورد تخریب تیر مخابرات و ۳ مورد آب گرفتگی منازل مسکونی و جاده بیرون مزارع در روستای وردانه بودیم.

فرماندار دماوند ادامه داد: در روستای مغانک شاهد ۲۵ مورد ویرانی بر دیوار باغات و منازل، ۲۵ مورد باغات، ۱ مورد تخریب منزل مسکونی، ۱ تیر مخابرات و جاده بین مزارع شاهد ویرانی در پی وقوع سیل هستیم.

وی گفت: ۲۸ مورد نیز خسارت به دیوار منازل مسکونی، باغات و تاسیسات برق، مخابرات و گاز وارد شده است.

صفری اضافه کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان خسارت به باغات و تاسیسات وارد شده که بیشترین خسارت وارده در حوزه کشاورزی است.

فرماندار دماوند با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته توانستیم اوضاع را کنترل کنیم، افزود: جذب اعتبار از منابع استانی به منظور جبران خسارات وارده مدنظر قرار دارد و علاوه بر جذب اعتبارات حمایت‌های لازم از کشاورزانی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند نیز صورت می‌گیرد تا بتوانند از این مهم بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: موضوعات مربوط به راه، برق و پاکسازی معابر با همکاری تمام دستگاه‌ها ظرف چند روز آینده انجام میشود تا به حالت اولیه خود بازگردد.

صفری خاطر نشان کرد: با تقویت پوشش گیاهی و ایجاد سیل بند‌های کوچک در مسیر آبی و بهره مندی از این موضوع به عنوان یک فرصت از جمله راهکار‌های مد نظر به منظور جلوگیری از وقوع سیل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرمانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار