ایجاد ۱۰۰۰ هزار کیلومتر آتش بر در جنگل‌های ایلام

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از ایجاد ۱۰۰۰ هزار کیلومتر آتش بر در جنگل ها، مراتع و پارک‌های جنگلی استان ایلام خبر داد.

ایجاد ۱۰۰۰ هزار کیلومتر آتش بر در جنگل‌های ایلام

سرهنگ غلامرضا فتحی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت : به منظور جلوگیری از گسترش آتش در مناطق جنگلی، مراتع و پارک‌های جنگلی استان ایلام، بالغ بر یک هزار کیلومتر آتش بر، به عرض ۴ متر ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می‌تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه‌های ارزشمند طبیعی شود.

فتحی با اشاره انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی این اداره از جمله ایجاد آتش بر اظهار کرد: این آتش بر‌ها با توجه به پهنای که دارند مانع از گسترش آتش می‌شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم، مسافران و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان موضوع را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

گفتنی است استان ایلام دارای بیش از ۶۴۰ هزار هکتار جنگل می‌باشد.

انتهای پیام/غ

ایجاد آتش بر در جنگل‌های ایلام

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.