تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از مقامات ارشد سیا در خصوص گزارش مولر

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد از مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره گزارش رابرت مولر تحقیقاتی را انجام دهد.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از مقامات ارشد سیا در خصوص گزارش مولربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد از مقامات ارشد سازمان سیا در خصوص بررسی گزارش رابرت مولر، بازرس این وزارتخانه تحقیقاتی انجام دهد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد تحقیق از مقامات سازمان سیا تازه‌ترین نشانه‌ای است که حاکی از اتخاذ رویکرد انتقادی وزارت دادگستری آمریکا نسبت به بررسی پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ از سوی سیا است.

بنا به گفته منابع آگاه بازجویان وزارت دادگستری می‌خواهند دستکم با یکی از مقامات ارشد ضد جاسوسی و یک تحلیلگر ارشد سیا گفتگو کنند. در حالیکه گفته می‌شود تحقیقات وزارت دادگستری یک پرونده جنایی محسوب نمی‌شود با این حال مقامات ارشد سیا اعلام کردند که چرا یک بررسی تحلیلی از سوی سازمان سیا باید تحت بررسی یک دادستان فدرال قرار گیرد.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا جان دورهام، از دادستان‌های وزارت دادگستری را مسئول رسیدگی به این تحقیقات کرده است. بنا به گزارش نیویورک تایمز وزارت دادگستری آمریکا درخواست رسمی را برای گفتگو با مقامات سیا ارائه نکرده است. کمیته اطلاعاتی مجلس سنا نیز پیشتر با چند تن از مقامات سیا، که وزارت دادگستری به دنبال گفت‌و‌گو با آنهاست، مصاحبه داشته است. کمیته اطلاعاتی سنا اعلام کرد هیچ مشکلی در خصوص اقدام سازمان سیا درباره بررسی گزارش مولر مشاهده نکرده است.

شایان ذکر است، نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر ماه آوریل سال جاری میلادی پس از حدود ۲۲ ماه تحقیقات منتشر شد. مولر در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است.

همچنین در گزارش مولر یادآوری شده که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سازمان سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار