طرح امداد و نجات تابستانی با حضور بیش از ۸ هزار نفر/روز نجاتگر در اردبیل اجرا می‌شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح امداد و نجات تابستانی با حضور ۸ هزار و ۴۶۰ نفر/روز نجاتگر در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح امداد و نجات تابستانی جمعیت هلال احمر استان اردبیل همزمان با سراسر کشور از ۳۱ خرداد ماه تا ۳۱ شهریور ماه ۹۸ به مدت ۹۴ روز و با حضور ۸ هزار و ۴۶۰ نفر/ روز نجاتگر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۸ پایگاه امداد و نجات در سطح استان اردبیل فعال خواهند بود، تصریح کرد: ۱۲ پایگاه ثابت، ۴ پایگاه موقت، یک پایگاه کوهستان و یک تیم واکنش سریع آماده عملیات در این طرح فعال بوده و به هموطنان خدمات ارائه می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه ۴ پایگاه موقت در ۴ شهرستان استان خواهد بود، ادامه داد: این پایگاه‌ها در محور سرچم (تونل ۱۱)، سرچشمه مشکین شهر، سه راهی بران _ پارس آباد و بودالالوی اردبیل مستقر خواهند شد.

معبودی با اشاره به امکانات به کار گرفته شده در این طرح اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری ۱۸ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودروی ست نجات و ۱۴ دستگاه خودروی کمک دار در خدمت هموطنان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود هموطنان با رعایت اصول استاندارد و رعایت نکات ایمنی در مباحث پیشگیری از حوادث سفر ایمنی داشته باشند اضافه کرد: جمعیت هلال احمر مثل همیشه در آمادگی کامل به سر می‌برد و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) استان جهت کنترل و هماهنگی حوادث با تعامل بین سازمانی با مراکز کنترل حوادث ارگان‌های مرتبط آماده باش بوده و به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده است، تصریح کرد: هموطنان با گوشی‌های بدون سیم کارت و بدون شارژ ریالی هم می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

معبودی با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان یک کشیک شبانه روزی (ERC) به عنوان پایگاه شهری فعالیت می‌کند، اظهار کرد: اتاق آماده عملیات مرکز استان و شعب تابعه با تجهیزات و امکانات امدادی در قالب تیم واکنش سریع آماده باش می‌باشد.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۸ پایگاه امداد و نجات در سطح استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار