نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه مجلس ارائه طرح بودجه بدون اتکا به نفت را بررسی می‌کند، گفت: این طرح می‌تواند به توسعه صادرات غیر نفتی منجر شود.

مجلس ارائه طرح بودجه بدون اتکا به نفت را بررسی می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دوری از درآمد نفتی و تمرکز بر روی صادرات غیر نفتی می‌تواند یکی از راه‌های درآمد در بودجه غیر نفتی کشور باشد و در برنامه ششم توسعه، تکلیف شد همه دستگاه‌های اجرایی برای صیانت از صنایع دستی و میراث فرهنگی کمک کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم تکالیفی بر دوش میراث فرهنگی است که متأسفانه به آنها عمل نمی‌کند، تاکید داشت: سازمان میراث فرهنگی می‌بایست در برنامه ششم راهبردهای خود را تعریف کند، اما هنوز برنامه‌ای ارائه نشده است.

کاتب گفت: کشور ما امروز با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری درآمد نفتی مواجه است که برای جبران آن و همچنین مشکلات اقتصادی که بر دوش مردم قرار دارد، باید به مزیت‌های نسبی کشور مثل صنایع دستی توجه کرد.

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه تاکید دارد شهرهایی که الگوی صنایع دستی هستند، به عنوان شهرهای جهانی و ملی صنایع دستی به منظور توسعه صنایع دستی معرفی شوند اما از سوی دیگر فقط دو شهر آباده و میبد به طرح جهانی پیوسته‌اند که در قیاس با تمام کشور بسیار اندک است.

انتهای پیام / گ

مجلس بودجه بدون نفت را بررسی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.