افتتاح ۹۵ طرح در هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در طول هفته جهاد کشاورزی ۹۵ طرح در مناطق مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه در این هفته در بخش‌های آب و خاک ۶۴ طرح، تولیدات دامی و شیلات ۱۱ طرح، صنایع کشاورزی ۱۰ طرح، تولیدات گیاهی ۷ طرح، صندوق خرد زنان دو طرح و در حوزه ترویج یک طرح افتتاح می‌شود افزود: برای این طرح‌ها از منابع مختلف دولتی، بانکی و آورده شخصی مجریان طرح در مجموع ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: کار‌های اجرایی ۳ طرح کشاورزی نیز در بخش‌های صنایع کشاورزی، باغبانی و دام در این هفته در استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های چشم‌گیری در حوزه کشاورزی استان و ارتقای بهره وری این بخش صورت گرفته است افزود: در سال ۹۷، گلخانه‌های استان با توسعه ۱۵۰ درصدی، از ۵۶ هکتار به ۱۶۵ هکتار افزایش یافته و امسال قرار است این میزان به ۳۶۵ هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه پارسال از ۸۰۰ هزار تن گندم تولید شده در استان، ۶۵۰ هزار تن خریداری شد، گفت: پیش بینی میکنیم خرید گندم امسال به ۷۰۰ هزار تن افزایش یابد.

فتحی مبارزه به موقع و جهادی با آفت ملخ در استان، مبارزه اصولی با سن گندم، شناخته شدن آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشرو در سرشاخه کاری درختان گردو در کشور، جذب ۱۸۳ درصدی تسهیلات مصوب برای استان که در مقابل ۵۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب، ۱۰۱ میلیارد تومان جذب شده و کسب رتبه دوم در توسعه گلخانه‌ها را از افتخارات سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد.

در تقویم کشورمان، ۲۱ تا ۲۷ خرداد، هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده و ماموریت جدید این سازمان در سال ۹۸، تامین امنیت غذایی برای جمعیت رو به رشد انسانی اعلام شده است.

 

انتهای پیام/ش

 ۹۵ طرح در هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.