نقش ویژه هنر در توانمندسازی کودکان توانخواه

مدیر کل بهزیستی مازندران مهمترین تاثیر فعالیت‌های هنری را بر کودکان توانخواه ، توانمند سازی و افزایش اعتماد به نفس در آنها دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران با حضور در اختتامیه نمایشگاه نقاشی کودکان مراکز توانبخشی بهزیستی استان با تاکید بر تاثیر هنر در توانمندسازی کودکان توانخواه گفت: مهمترین اثر چنین فعالیت‌هایی افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و سهولت الحاق این کودکان به بطن جامعه با یادگیری مهارت‌های ارتباطی است.

وی با تاکید بر تغییر مفاهیم توانبخشی بر تغییر رویکرد‌های خدماتی  افزود: ضروریست تا مراکز از فعالیت‌های تک بعدی به مراکز تلفیقی بدل شوند و چنین اقدامات توانمندسازی را محدود به فاکتور‌های خاص نکنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در ابتدای شکل گیری مراکز نگاه مراقبتی همراه با آموزش مهارت‌های اولیه مدنظر بود گفت:اما اکنون هدف خارج کردن توانخواهان از انزوا و تبدیل آن‌ها به یک عضو اثرگذار در جامعه است.

آرام با بیان اینکه مرزبندی‌های موجود با روح توانبخشی مغایرت دارد افزود: چنین آموزه‌هایی  نباید محدود به کودکان توانخواه شود بلکه باید کودکان عادی نیز در کنار آن‌ها برای افزایش همدلی و نگاه بدون قضاوت آموزش داده شوند.

وی افزایش توانمندی معلولین را در گرو افزایش فرهنگ عمومی دانست و گفت: بهره‌گیری از بستر فناوری اطلاعات و راه‌اندازی استارتاپ های مناسب برای فروش و معرفی محصولات تولیدی معلولین ،گام مهمی در آشنایی جامعه با توانمندی‌های آنهاست.

مدیر کل بهزیستی مازندران به اتفاق معاونین اجتماعی، توانبخشی، مشارکت‌های مردمی و پشتیانی با حضور در اختتامیه نمایشگاه نقاشی کودکان مراکز توانبخشی بهزیستی استان ،از آثار هنری آن‌ها دیدن کرد.
انتهای پیام/س
 

تاثیر هنر بر کودکان توانخواه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار