وجود ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده در شهرستان نیکشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهرگفت: این شهرستان با ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده یکی از کانون‌های صنایع دستی در سطح استان است.

وجود ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده در شهرستان نیکشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نشست هم اندیشی فرماندار با دهیاران، اعضای شورای راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعتگران با رویکرد نقش صنایع دستی در تحقق شعار رونق تولید در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر در این نشست به بررسی نقش و جایگاه صنایع دستی در اقتصاد خانوار‌های روستایی و عشایری پرداخت و اظهار کرد: شهرستان نیکشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دستی است که حاصل ذوق سلیقه و توانایی هنرمندانی است که با سرپنجه‌های احساس بر کالبد اشیا روح تازه‌ای میدمند و آن را زینت بخش هر بزم و محفلی میکنند.

خیرالنساء امیری افزود: شهرستان نیکشهر با ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده و وجود ۲۰ هزار صنعتگر فعال یکی از کانون‌های صنایع دستی در سطح استان است.

وی ادامه داد: با راه اندازی و افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای تنگه سرحه می‌توان با افزایش سطح تولید، بازاریابی در ایجاد اشتغال و صادرات محصولات و تحقق شعار رونق تولید مقام معظم رهبری و در نهایت توسعه پایدار جوامع محلی گام مثبتی برداشت.

فرماندار نیکشهر نیز در این نشست با برشمردن نقش بی‌بدیل صنایع دستی در شکوفایی اقتصاد روستا‌ها و مناطق عشایری بر لزوم توجه و سرمایه گذاری در این صنعت پردرآمد تاکید کرد و افزود: صنایع دستی به دلیل فراوانی مواد اولیه از راه دسترسی آسان به مواد اولیه و عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا و به دلیل ارزش افزوده بالا می‌تواند بهترین گزینه در راستای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال باشد.

صالحی صنایع دستی را به دلیل بار فرهنگی قوی سفیر فرهنگی کشور دانست و افزود: صنایع دستی می‌تواند به عنوان سفیر فرهنگی کشور عمل کند و ابزاری برای گفتگوی تمدن‌ها باشد.

فرماندار نیکشهر بر لزوم توجه دهیاران و شهرداران به عنوان بازوان فعال روستایی بر مشاغل خانگی و در رأس آن صنایع دستی تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی و افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای تنگه سرحه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار