احتمال ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی در فرانسه تا سال ۲۰۴۰

دولتمردان فرانسوی قصد دارند تا سال ۲۰۴۰ میلادی فروش تمامی خودرو‌های بنزینی و دیزلی را در فرانسه ممنوع کنند.

ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۴۰به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش خبرگزاری‌های معتبر فرانسوی تا سال ۲۰۴۰ میلادی فروش کلیه خودروهای بنزینی و دیزلی در این کشور ممنوع خواهد شد. این خبر که به نقل از الیزابت بورن وزیر حمل و نقل فرانسه انتشار یافته است، بیانگر تصویب قوانین جدیدی برای حمایت بیشتر از تولید کنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی است و بودجه مالی بیشتری را به توسعه کمی و کیفی ایستگاه‌های شارژ الکتریکی اختصاص می‌دهد.


بیشتر بخوانید: اولین آزمایش فنی خودروی Toyota Tundra Hybrid +تصاویر


پیشنهاد ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در فرانسه برای اولین بار از سوی نیکلاس هولوت وزیر سابق حمل و نقل فرانسه مطرح شد ولی به دلیل مخافت‌های برخی از سیاست‌مداران و خودروسازان روند تصویب آن به تاخیر افتاد. البته عدم حمایت امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۸ نیز مانع دیگری برای پیشروی این قانون بود.

خانم الیزابت بورن در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های فرانسه گفت: ما تا سال ۲۰۵۰ میلادی به دنبال رسیدن به اید‌ه‌ال‌‍ زیستی در مورد آب و هوای فرانسه و اروپا هستیم. ممنوع کردن فروش خودورهای بنزینی و دیزلی گامی بسیار بزرگ در جهت کاستن از ورود آلاینده‌ها به هوا است. با تصویب و اجرایی شدن این قانون در آینده کودکان و نسل‌های بعدی از زندگی سالم‌تری برخوردار خواهند بود.

ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۴۰

دولت فرانسه ضمن تصویب این قانون موارد زیادی را نیز به عنوان مواد موجود در آن به تصویب رسانده است. توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه خطوط دوچرخه سواری در سراسر کشور و امکان ایجاد ایستگاه‌‍‌های شارژ الکتریکی خصوصی از جمله مواد گنجانده شده در این قانون است. هر چند اجرایی چنین قانونی در کشور همانند فرانسه که خود دارای خودروسازان مطرحی در جهان است خبر خوشایندی برای تولید کننده خودرو در جهان محسوب نمی‌شود ولی عزم راسخ اروپایی‌ها در عدم استفاده از خودروهای بنزینی و گازوییلی در آینده را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

قوانین جدید فرنسه برای مبارزه با آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.