استاندار قزوین:

احزاب در رشد و پویایی جامعه نقش کلیدی دارند

استاندار قزوین گفت: احزاب در رشد و پویایی جامعه نقش کلیدی دارند و می‌توانند در معرفی افراد توانمند به جامعه موثر عمل کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین گفت: باید فعالیت‌های سیاسی در قالب ساماندهی حزبی صورت گیرد، زیرا حزب چند مزیت دارد از جمله فعالیت‌ها را قانونی می‌کند و اگر نیازی به تجمع و راهپیمایی بود حزب پاسخگوست.

زاهدی افزود: فضای سیاسی هر جامعه مثل دیگ بخار است و اگر حرارت متعادل نداشته باشد منفجر می‌شود و در شرایطی که روز بعد از انتخابات حرارت احزاب به صفر می‌رسد باید منتظر باشیم تا رقابت‌ها به نزاع منجر شود.

وی گفت: حزب می‌تواند در انتخابات افرادی توانمند و شاخص را از نگاه خود معرفی کند و پاسخگوی آن نیز باشد و این حرکت به پویایی جامعه کمک می‌کند.

زاهدی اظهار داشت: امروز به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بشدت مورد نیاز است و باید رسانه ها، تشکل‌ها و احزاب به عنوان متولیان اصلی افکار عمومی در اجرای این فریضه وارد مشارکت شوند.

استاندار گفت: با همین قانون اساسی می‌توان انتخابات را حزبی کرد لذا اگر می‌خواهیم جامعه سیاسی داشته باشیم باید به احزاب توجه کنیم تا به مدیریت جامعه کمک شود.

زاهدی یادآور شد: قبول داریم که حق جوانان در انتصاب‌ها ادا نشده است و باید با شناسایی نیرو‌های توانمند از این ظرفیت هم بیشتر استفاده کنیم.

استاندار بیان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری بسیار عقب هستیم و با وجود هنرمندان شاخص در عرصه خوشنویسی، تاتر، موسیقی، تعزیه، هنر‌های تجسمی،  امکانات هنری بسیار محدودی داریم.

انتهای پیام/ک

نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قزوین 

برچسب ها: استانداری ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار