انهدام یک باند کلاهبرداری با ترفند فروش مجسمه طلا در اصفهان/اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و چهارم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروزبیست و چهارم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۹ میلیارد ریال سرقت منزل در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل در جنوب شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی گفت: متهم دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت ۹ میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان در منطقه جنوب شهر "اصفهان" اعتراف کرد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی بیان داشت: مالباختگان شناسایی و اموال نیز پس از طی مراحل قانونی به مالکان تحویل داده می‌شود.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد: از وسائل ایمنی منزل از قبیل نرده و دزدگیر و... استفاده کنید، قفل درب ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از درب قرار نگیرد، از درب‌های آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان استفاده کنید، پنجره‌های مشرف به کوچه دارای حفاظ و نرده باشند. درب بالکن و پشت بام به قفل‌های مطمئن و حفاظ مجهز باشد، در صورت مشاهده افراد یا خودرو‌های مشکوک که بصورت بی هدف و گاهأ با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منزل می‌کنند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پى مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا استان و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى مبلغ ۱۰ میلیون ریال در یکى از سایت‌هاى تبلیغاتی، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکى پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ ۱۰ میلیون ریال جهت رزرو به حساب صاحب باغ واریز می‌کند که پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکى و انجام تحقیقات تخصصی و پلیسى کارشناسان متهم را شناسایى و پس از هماهنگى قضائى دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

وی بیان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت و عنوان داشت که اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی‌های مختلف فروش املاک به دست آورده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری نماید، توصیه کرد: برای اجاره و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه و ... نیست و حتما در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت کنید.
 

انهدام یک باند کلاهبرداری با ترفند فروش مجسمه طلا در اصفهان

سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفند فروش مجسمه طلا، مبلغ ۵ میلیارد ریال از او کلاهبرداری و متواری شده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار با مال‌باخته تماس گرفته و اعلام کرده ۱۶ مجسمه طلا و زیرخاکی حین حفاری زمین پیدا کرده که قصد فروش آن را دارد، بیان داشت: مال باخته یک تکه از مجسمه را آزمایش کرده که طلای ۲۴ عیار بوده و پس از کسب اطمینان هر ۱۶ مجسمه را خریداری و مبلغ ۵ میلیارد ریال به فرد کلاهبردار پرداخت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارآگاهان پس از انجام اقدامات تخصصی موفق شدند محل اختفای این فرد کلاهبردار را شناسایی و او را دستگیر کنند.

معصوم بیگی با اشاره به اینکه در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد این فرد کلاهبردار ۲ هم‌دست داشته، افزود: همدستان او نیز طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ۴ عدد قالب جهت ریختگری و ساخت مجسمه تقلبی، تعداد ۱۹۳ برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری، ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۴ دستگاه خودرو کشف شد، اظهار داشت: در بررسی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این افراد در مجموع مبلغ ۱۶ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال از ۱۳ نفر در چندین استان کشور با این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند.

وی گفت: هر ۳ کلاهبردار به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه افرادی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند، از عموم مردم خواست در صورت برخورد با اینگونه موارد حتماً با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس و موضوع را اطلاع دهند.
 

دو کشته و دو مصدوم  درحادثه رانندگی در اصفهان

عباس عابدی سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان در خصوص حادثه رانندگی بعد از ظهر امروز در میدان جوان اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه به دنبال برخورد کامیون میکسر و موتورسیکلت اتفاق افتاده است، افزود: برای امدادرسانی به این حادثه دو کد اورژانس اعزام شده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه در حادثه دو نفر مصدوم و دو نفر اعضای یک خانواده نیز فوت شده‌اند، ادامه داد:خانم ۳۰ ساله و کودک سه ساله در این حادثه مصدوم و مرد ۳۵ ساله و پسر پنج ساله نیز در این حادثه جام باختند.

وی ادامه داد: مصدومان این حادثه به بیمارستان امین منتقل شدند.

 

حریق انبار علوفه در محور دولت آباد - حبیب آباد

محمد علی نریمانی فرمانده آتش نشانی دولت آباد گفت:این آتش سوزی در انبار علوفه یک واحد دامداری در جاده دولت آباد-حبیب آباد اتفاق افتاده است.

وی افزود: آتش سوزی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه اعلام شد که ماموران ساعت ۱۵ و ۴۴ دقیقه در محل حاضر شدند.

فرمانده آتش نشانی دولت آباد گفت: برای اطفای این آتش سوزی، تمام نیرو‌ها و ماشین‌های آتش نشانی شهرداری دولت آباد، یک اکیپ اطفائیه از اصفهان، یک تانکر آب از حبیب آباد و یک خودروی آتش نشانی از روستای محسن آباد در حال خاموش کردن آتش هستند.

نریمانی گفت: علت حادثه و میزان خسارت هنوز مشخص نیست و آتش در زیر علوفه‌ها هنوز شعله ور است.

 

کشف قاچاق از یک انبار در شهر اصفهان

غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اظهار کرد: پرونده کشف مقادیری لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال که از یک انبار در شهر اصفهان توسط مأموران پلیس آگاهی اصفهان کشف شده بود، به شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع شد.

وی ادامه داد: شعبه مذکور پس از رسیدگی به این پرونده و احراز تخلف و عدم ارائه اسناد گمرکی توسط متهم، علاوه بر صدور حکم ضبط کالا به نفع دولت، متهم پرونده را به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.