راشاتودی: هیچ دلیلی ندارد ایران عامل حادثه حمله به نفتکش‌ها باشد

راشاتودی در گزارشی تاکید کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران عامل حادثه رخ داده برای نفتکش‌ها در دریای عمان باشد.

راشاتودی: هیچ دلیلی ندارد ایران عامل حادثه حمله به نفتکش‌ها باشدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، راشاتودی در گزارشی با استناد به سخنان کارشناسان تاکید کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران عامل حادثه رخ داده برای نفتکش‌ها در دریای عمان باشد.

بر این اساس، این کارشناسان در گفت‌وگو با راشاتودی تاکید کردند این حادثه مشکوک، به جای کمک به ایران به آن آسیب می‌رساند.

پس از حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش « Front Altair» و « Kokuka Courageous»، ایران 44 خدمه این دو نفتکش را نجات داد. پس از آن «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران در واکنش به تحریم‌ها این حمله را انجام داده است.

تحلیلگرانی که با راشاتودی صحبت کرده‌اند این ادعای پمپئو را زیر سوال بردند. ژنرال «امجد شعیب» کارشناس مسائل دفاعی می‌گوید: ایران از حمله تانکرهای نفتی هیچ چیزی به دست نمی‌آورد. چرا ایران باید این کار را انجام دهد؟ آنها هیچ دلیلی برای رفتن به جنگ و تشدید اوضاع ندارند. از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌ است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفته که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران است. کارشناسان به زمان بندی عجیب این حمله نیز اشاره کرده‌اند. در حالی که «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن برای نخستین بار در حال دیدار با رهبر ایران در تهران بود همزمان یکی از نفتکش‌هایی که متعلق به ژاپن بوده مورد هدف قرار می‌گیرد. شرکت ژاپنی «کوکوکا سانجیو» روز جمعه اعلام کرد که تانکر متعلق به این کشور توسط دو شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته البته به محموله متانول این کشتی آسیبی وارد نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
آفتاب همیشه پشت ابر نمی‌مونه.... یک روزی همه چی معلوم میشه و تمام اسناد و مدارکهاش میاد بیرون و اونوقته ک دیگه آبروی واسشون باقی نمی‌مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
ایران اگر میخاست بزنه میزد و کسی هم جرات نداشت بهشون چیزی بگن
آخرین اخبار