رتبه بندی نظرات، اقدام جدید فیسبوک برای ارتقاء سطح معنایی پست‌ها

فیسبوک برای افزایش بار معنایی پیام‌های کاربران در ارتباط با پست‌ها، سیستم رتبه‌بندی نظرات را راه‌اندازی می‌کند.

رتبنه بندی نظرات، اقدام آینده فیسبوک برای ارتقاء سطح معنایی پست‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک به تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد در آینده‌ای نزدیک سیستم رتبه بندی کامنت‌ را در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کند و هدف از این اقدام را افزایش بار معنایی پیام‌های مربوط به یک پست دانسته است. در واقع به نظر می‌رسد در آینده کاربران فیسبوک می‌توانند پس از اشتراک گذاری یک پست با دوستان خود به سادگی و بسیار راحت‌تر از گذشته کامنت‌های مربوط به پست خود را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید: فیسبوک، پروژه ساخت پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام را لغو کرد


در ویژگی آینده فیسبوک پیام‌های نامرتبط یا کمتر مرتبط با هر پست، کمتر یا به هیچ وجه نشان داه نمی‌شود. در صورت تحقق هدف فیسبوک و ایجاد فرهنگ سازی مناسب، میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی در آینده در هنگام نوشتن نظرات خود بعد از مشاهده هر پست، به بار معنایی پیام بیشتر دقت کرده و محتوای پست اصلی را مد نظر قرار می‌دهند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شبکه‌های اجتماعی مختلف، عدم استفاده درست برخی از کاربران از آزادی بیش از حد در این فضاها است. یعنی برخی از کاربران بدون توجه به حضور هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر دیگر در محیط شبکه اجتماعی، هر گونه ادبیات دلخواه خود را برای اظهار نظر استفاده کرده و کوچکترین توجهی به تاثیرات احتمالی پیام خود ندارند. از همین رو فیسبوک درصدد برآمده است تا با قدرت به مبارزه با این موضوع بپردازد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که ویژگی آینده فیسبوک ابعاد گسترده‌ای دارند و کاربران می‌توانند بعد از هر پست و مشاهده نظرات کاربران دیگر علاوه بر رتبه بندی کامنت‌ها، به انتخاب خود نظرات نامرتبط و بی محتوا را حذف یا مخفی کنند. دیگر اقدام قابل توجه فیسبوک برای افزودن به بار معنایی پیام‌ها، راه‌اندازی سیستم «صداقت هوشمند» است.

رتبنه بندی نظرات، اقدام آینده فیسبوک برای ارتقاء سطح معنایی پست‌ها

سیستم «صداقت هوشمند» با تطبیق نظرات نوشته شده در زیر یک پست با استانداردهای فیسبوک، پیام‌های بی محتوا را به صورت خودکار حذف می‌کند. فیسبوک تنها شبکه اجتماعی در تلاش برای بهبود بار معنایی پیام‌های منتشر شده در نرم‌افزار خود نیست بلکه توییتر نیز به تازگی با اقدامی مشابه فیسبوک، سیستم رتبه بندی فیلم‌های انتشار یافته در شبکه اجتماعی خود را راه‌اندازی کرده است. این اقدام مدیران فیسبوک به دنبال انتقادات شدید کاربران برای افزایش اخبار کذب در این شبکه اجتماعی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

تصمیم جدید فیسبوک برای ارتقاء بار معنایی نظرات کاربران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار