سرمایه گذاری سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در مرند

سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در سال رونق تولید در شهرستان ویژه مرند سرمایه گذاری می‌کند و برای همین منظور مسئولان این سازمان از پتانسیل‌های کشاورزی و تجاری مرند بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،برادران قائم مقام موسسه سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، امروز به همراه سیدزادگان و حجت الاسلام والمسلمین سید امین طباطبایی، با سفر به مرند از پتانسیل‌های کشاورزی و تجاری این شهرستان بازدید کردند.

این سفر به دعوت شورای اسلامی شهر مرند، با هدف سرمایه گذاری سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در این شهرستان صورت گرفته است.

اولین برنامه این هیات، حضور در کاروانسرای تاریخی و گردشگری یام بود؛ اعضای این هیات به همراه اعضای شورای شهر و معاون شهردار مرند، سپس با حضور در آستان مقدس امامزاده سید احمد (ع) مرند در جریان روند پروژه توسعه این امامزاده قرار گرفتند.

حمایت از مجموعه‌های تولیدی و کشاورزی در سال رونق تولید

دستیار موسسه سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار مهر گرفت: امسال که سال رونق تولید است همه مجموعه‌ها باید در راستا تلاش کنند و مجموعه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی هم از این قاعده مستنثی نیستند.

مهدی برادران افزود: ما تکلیف داریم که در کلیه نقاط ایران، با همکاری شرکت اقتصادی آستان قدس رضوی تلاش کنیم تا حداکثر تولید و صادرات و توزیع بتواند انجام بشود.

وی با اشاره به اینکه با دعوت شورای شهر و شهرداری مرند در این شهر حضور پیدا کردیم، اظهار داشت: بازدید‌های خوبی از مجموعه‌های کشاورزی و تولیدی مرند و یامچی صورت گرفت و برنامه ما این است بین شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی با مجموعه‌هایی که نیازمند سرمایه گذاری هستند ارتباطی برقرار کنیم تا از پتانسیل موجود این منطقه در صنایع تبدیلی و محصولات کشاورزی و بسته بندی بهتر برای صادرات بیشتر استفاده شود.

برادران در بخش دیگری از سخنان خود برای حمایت از پروژه طرح جامع امامزاده سید احمد (ع) مرند قول مساعد داد و افزود: قرار شد مکاتبه‌ای با سازمان اوقاف و امور خیریه صورت بگیرد و با معاون این سازمان و معاون املاک آستان قدس رضوی هم هماهنگ شده تا به دلیل انتسابی که این امامزاده عظیم الشأن نسبت به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دارند تعامل داشته باشیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در مشهد و سایر شهر‌هایی که امامزاده‌های وابسته به امام رضا (ع) دارند پیوند‌های بیشتری برقرار شود، قطعاً در این حوزه نیز با نظر تولیت آستان مقدس رضوی، مساعدت‌هایی خواهیم داشت.

بازدید از واحد‌های تولیدی و کشاورزی

همچنین بازدید از نمونه محصولات خشکبار شهرستان مرند و آشنایی با این فرصت سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های سفر این هیات اقتصادی بود.

این هیات اقتصادی، در ادامه با حضور در شهرک مبل، از یکی از واحد‌های تولیدی مبل مرند، بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت آن قرار گرفتند.

اما سفر به شهر یامچی و بازدید از برخی واحد‌های تولیدی پسته، دیگر برنامه این هیات سرمایه گذاری بود، در این سفر شهردار یامچی و برخی اعضای شورای این شهر نیز حضور داشتند.

گفتنی است، این سفر به دنبال حضور اعضای شورای اسلامی شهر مرند در مشهد مقدس و با هدف جذب سرمایه گذاری در عرصه گسترش تولید و فرآورده‌های محصولات کشاورزی شهرستان مرند صورت گرفت.

شهرستان مرند در برخی محصولات کشاورزی، قطب تولید را در اختیار دارد از جمله آن‌ها خشکبار، زردآلو، زعفران و پسته است، در تولید مبل نیز یکی از قطب‌های این حوزه صنعتی به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار