توسعه زیر ساختهای کشاورزی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی

نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت : توسعه زیر ساخت‌های کشاورزی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی است و مسئولین باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت الله "مصطفی علما" نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته جهادکشاورزی در نشست با رئیس و جمعی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : یکی از مهمترین ارکان اجرای اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است.

وی گفت : جهاد از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات فراوانی را به این کشور و نظام داشته و در زمان جنگ این نهاد انقلابی دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظام و انقلاب دفاع کرده و امروز نیز میدان فعالیت و جهاد برای این نهاد انقلابی بسیار وسیع است.

وی افزود: امروز این نهاد باید با توجه به جنگ بزرگ اقتصادی علیه کشور نهایت تلاش و مدیریت را برای رونق بخشی و توسعه کشاورزی بکار بگیرد و بتواند علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی، زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.

وی گفت: استان کرمانشاه استان بسیار مستعدی جهت توسعه کشاورزی است و با وجود زمین‌های مستعد و آب فراوان باید توجه بیشتری برای توسعه این بخش در استان کرمانشاه شود.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که روحیه جهادی را در سازمان حفظ و روز به روز تقویت کنیم، چرا که با این روحیه می‌توان در جنگ اقتصادی بزرگی که علیه ملت شریف ایران شروع شده ایستادگی و پیشرفت کرد.

حاتمی افزود: این نهاد انقلابی ۱۲۵ شهید جهادگر، ۷۶ آزاده و ۳۲۵ جانباز را تقدیم این نظام کرده و این خون‌های پاک سایه‌ای بر همه فعالیت‌های این سازمان انداخته که روحیه جهادی و انقلابی را با همان قوت حفظ کنیم.

وی گفت: برنامه ۳ ساله‌ای برای توسعه و جهش بخش کشاورزی استان با اولویت مسئله اشتغال تدوین کرده ایم و امیدواریم تولیدات کشاورزی را در پایان این برنامه ازچهار میلیون تن به شش میلیون تن برسانیم.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده در پایان این برنامه زمینه اشتغال ۷۰ تا ۷۵ هزار نفر در استان مهیا می‌شود. همچنین در این برنامه افزایش توانمندی همه تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان که همواره مورد تاکید نماینده، ولی فقیه در استان بوده، توسعه کشت زعفران در استان است که این سازمان پیرو این تاکیدات ۴ میلیارد تومان برای خرید بذر جهت در اختیار قرار دادن کشاورزان هزینه کرده است.

وی گفت: امسال با لطف خداوند متعال و بارش‌های فراوان و همچنین زحمات کشاورزان و همکاران جهاد کشاورزی تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ هزار تن بود و نوید سال خوب و پر برکتی را می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

یکی از مهمترین ارکان اجرای اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار