رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد

وجود یک پزشک به ازای هر ۳۰۰ زائر در حج امسال/ باید تلاش کنیم تا تلفات به صفر رسد

پیوندی گفت: تلفات حجاج در حج سال گذشته به یک دوم کاهش یافت و باید تلاش کنیم تا تلفات به صفر رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در همایش تیم‌های درمانی و بهداشتی هلال احمر در حج که ظهر امروز (شنبه ۲۵ خرداد ماه) در سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این همایش منجر به خدمت رسانی شایسته به حجاج شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به حجاج باید به بهترین صورت انجام شود، افزود: جمعیت هلال احمر در کنار سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، به حجاج خدمات رسانی خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک داریم، افزود: امسال نیز انتخاب پزشکان از میان داوطلبانی صورت گرفت که سابقه حضور در حج را داشته‌اند و امیدوارم هلال احمر بتواند در حوزه کاهش آلام وظایف خود را انجام دهد.

پیوندی تصریح کرد: تلفات حجاج در حج سال گذشته به یک دوم کاهش یافت و باید تلاش کنیم تا میزان تلفات به صفر رسد، هرچند امسال حجاج از میانگین سنی بیشتری برخوردارند، اما باید رسیدگی به آن‌ها نیز بیشتر شود تا شاهد تلفات نباشیم.

پیوندی با اشاره به حضور ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر در حج ۹۸ تشریح کرد: امیدواریم جمعیت هلال احمر بتواند وظایف خود یعنی کاهش و تسکین آلام بشر را به خوبی انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر بعد از ژاپن دومین جمعیتی است که پاسخگویی سریع به هنگام حوادث دارد و با کادر توانمند و باتجربه‌ای که دارد می‌تواند در هر نقطه از دنیا برای کمک رسانی وارد شود که این افتخار نصیب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز شده است.

پیوندی مطرح کرد: جمعیت هلال احمر همانند هر سال خدمت گزار زائران برای سرزمین وحی است و تلاش شده است تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه میانگین سن زائران امسال بالاتر از سال گذشته است، افزود: نیروهای ما با کادر ۵۵۰ نفری شامل پزشکان و کادر متخصص، پرستاران و ... آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

پیوندی گفت: ۶۰ تن دارو مورد نیاز حجاج، فردا به کشور عربستان ارسال خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم هر سال نسبت به سال گذشته کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

پیوندی در خصوص همکاری هلال احمر عربستان با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود حضور درمانگاه‌های هلال احمر ایران در کشور عربستان، توافقاتی با وزرات بهداشت و هلال احمر عربستان شده است که در صورت نیاز ارتباط خوبی با کشور عربستان داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: تنها ۲۰ درصد پزشکان حج ۹۸ برای بار اول به حج واجب مشرف می‌شوند، بالاخره این فرصتی است که باید به همگان داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار