صدور ۱۳۲ مورد اظهارنامه کالا‌های صادراتی در اردبیل

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از صدور ۱۳۲ گواهینامه انطباق و تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۷ موردی اظهارنامه صادراتی در یکسال گذشته گفت: خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، شن و ماسه و آرد از جمله اقلام صادراتی استان بوده که برای آنها اظهارنامه صادراتی صادر شده است.

وی افزود: این اقلام پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، امارات متحده عربی، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی بیان کرد: برابر بند ۵ ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری، جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و همچنین فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی بر عهده سازمان ملی استاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: به منظور تسهیل در روند نمونه برداری و نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با داشتن نمایندگی مستقر در گمرگ بیله سوار، به ارائه هر چه بهتر خدمت مشغول است.

انتهای پیام/ع

صادرات کالا به کشورهای همسایه

برچسب ها: صادرات ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.