در دست پیگیری بودن احداث کارخانه قند سوم استان کرمانشاه

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از در دست پیگیری بودن احداث کارخانه قند سوم استان در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در دست پیگیری بودن احداث کارخانه قند شهرستان سنقروکلیایی گفت : قرار است کارخانه قند سوم استان در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار، روبروی شهرک صنعتی شهرستان سنقروکلیایی احداث شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان برای ایجاد کارخانه قند سوم استان هستیم، گفت : از زمان شروع به ساخت حداقل چهار سال زمان نیاز است تا این کارخانه وارد فاز بهره برداری شود.

کریمی اضافه کرد: برای احداث کارخانه قند شهرستان سنقروکلیایی به حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری قرار است این طرح با مشارکت چهار شرکت بزرگ بخش خصوصی ایجاد شود.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولین ارشد استان پیگیر راه اندازی این کارخانه در استان هستند، تاکید کرد: گرچه به دلیل افزایش قیمت‌ها سرمایه گذاران این طرح اندکی دلسرد شده بودند، اما از حدود یک ماه پیش مجددا پیگیر راه اندازی این کارخانه شده اند.

کریمی راه‌اندازی این کارخانه را از نیاز‌های استان برشمرد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه دیگر نیازی به فرستادن چغندرقند مازاد تولیدی استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها نیست.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه سالانه نزدیک ۵۰۰ هزار تن چغندر مازاد بر ظرفیت کارخانه‌های قند استان تولید می‌شود، تصریح کرد: این چغندرقند‌های تولیدی در استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شوند، این در حالیست که وجود کارخانه قند سوم در استان می‌تواند روند فرآوری این محصول را در داخل استان تسهیل کند.

کریمی اضافه کرد: استان کرمانشاه در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون تن تولید چغندر قند دارد که نیمی از آن در دو کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب فرآوری و مابقی برای فرآوری به کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

احداث کارخانه قند سوم در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار

 

برچسب ها: صنعت ، صادران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار