اصیل بودن ۲۲ رشته صنایع دستی در مازندران

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارد که ۲۲ رشته اصیل است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران در هشتمین آئین هنرماه در نوشهر به فلسفه تشکیل آئین هنرماه اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است و بیش از هفت هزار هنرمند در این رشته‌ها مشغول کار هستند.

وی با عنوان بیش از ۲۲ رشته اصالت دار صنایع دستی در مازندران وجود دارد که لاکتراشی و نمدمالی از جمله آن است، افزود: تلاش‌هایی برای احیای صنایع دستی فراموش شده است و در قانون حمایت ازهنرمندان و صنعتگران، برای فروش محصولات توجه شده است.

ایزدی گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی از جمله حمایت‌ها است و در امسال، نمایشگاه و بازارچه موقت صنایع دستی نوشهر پنج میلیارد تومان فروش محصولات صنایع دستی داشته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران، برنامه ریزی برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در نوشهر را از جمله برنامه بیان کرد و افزود: صنایع دستی میراثی است که حیات و زندگی انسان عجین شده است.

ایزدی با بیان اینکه هنر و صنایع دستی با زندگی مردم عجین شده است گفت: در حوزه تسهیلات صنایع دستی به رغم تکثر هنرمندان، کمترین انحراف را در این زمینه شاهد هستیم.

وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها با هنرمندان صنایع دستی شد و افزود: با اندک تسهیلات می‌توان بالاترین رونق تولید را در صنایع دستی داشته باشیم.

در این مراسم از هنرمندان پیشکوست و برجسته صنایع دستی استاد مقصود کلبانی و جلیل لهراسبی در رشته‌های لاک تراشی و نمدمالی تقدیر شد.

انتهای پیام/ م

۸۰ رشته صنایع دستی در مازندران فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار