تجلیل از اهدا کنندگان خون در استان قزوین

در مراسمی از ۵۰ اهدا کننده مستمر خون استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در مراسمی به مناسبت روز جهانی اهدای خون از ۵۰ اهدا کننده مستمر و تعدادی خبرنگار فعال در عرصه ترویج این فرهنگ تجلیل شد.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین در این مراسم با اشاره به فعالیت دو پایگاه ثابت اهدای خون قزوین و تاکستان گفت: برای افزایش میزان اهدای خون، سامانه سیار خون تا یک ماه دیگر راه اندازی و در شهرستان‌ها برای خونگیری آغاز به کار می‌کند.

اکبری افزود: استان قزوین شاخص ۳۰/۷ در هر هزار نفر اهدا کننده خون را دارد که این میزان از شاخص کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: بانوان به خاطر شرایط زندگی که دارند سالم‌ترین جامعه برای اهدای خون هستند، اما فقط ۶ و ۸ دهم درصد از جمعیت اهدا کنندگان مستمر استان را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: یکی از دغدغه‌های انتقال خون، پر رنگ‌تر کردن حضور زنان برای اهدای خون است.

اکبری افزود: با توجه به اینکه اهدا کنندگان خون در سن میانسالی قرار دارند نیازمند استقبال جامعه جوانان به ویژه زنان از اهدا خون هستیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان جهانی بهداشت، اهدای داوطلبانه است در حالی که جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۶ به رکورد ۱۰۰ درصدی در این زمینه دست یافته است.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: در حال حاضر ایران به عنوان یک الگو برای سایر کشور‌ها قرار گرفته است.

اکبری در باره ضایعات خون نیز گفت: استان قزوین کمترین میزان هدر رفت خون را دارد و در این زمینه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه اهدا خون یک نوع پیوندی است که در بدن سریع جایگزین می‌شود، گفت: هر اهدا کننده خون می‌تواند جان چند بیمار را نجات دهد و این موضوع منشاء خیر و سلامت است.

مهرام افزود: اهدای خون خطر بیماری‌های کبدی را از بین می‌برد و جلوی رسوب آهن اضافی را در بدن می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در ۵ سال اخیر، میزان هدر رفت خون در استان بسیار کاش یافته است.

انتهای پیام/ک

در مراسمی از اهدا کنندگان مستمر استان قزوین تجلیل شد

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار