نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: حمله به عراق یک ایده وحشتناک بود

«پیت بودجج» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از رأی مثبت «جو بایدن» در سال ۲۰۰۲ در خصوص حمله به عراق انتقاد کرد.

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا: حمله به عراق یک ایده وحشتناک بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «پیت بودجج» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه‌ای که قرار است امروز (یکشنبه) پخش شود، تلاش کرد موضع خود را از دیگر رقبای دموکراتش جدا کند.

وی در مصاحبه با «سی بی اس» از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ که به حمله به عراق رأی مثبت داده بود، انتقاد کرد و گفت: من فکر می‌کنم که آن رأی اشتباه بود و من دیدگاه متفاوتی در این خصوص دارم.

بودجج در ادامه تأکید کرد از زمان دانشجویی‌اش با این جنگ مخالف بوده و هنوز هم فکر می‌کند که حمله آمریکا به عراق یک ایده وحشتناک بوده است.

جو بایدن در سال ۲۰۰۲ از اقدام نظامی آمریکا علیه عراق حمایت کرده بود و به آن رأی مثبت داد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه هم به صحبت درباره «برنی سندرز» دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا پرداخت و گفت: من قبلا یادداشتی را در تمجید از برنی سندرز نوشته بودم؛ اما هم اکنون دیدگاه متفاوتی دارم. ارزش‌هایی که ما را در حزب دموکرات جای داده است، نباید تغییر کند.

پیت بودجج یک کهنه سرباز جنگ در افغانستان بوده است. او هم اکنون شهردار ساوت بند در ایندیانای آمریکاست که از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی مورد انتقاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است. ترامپ پیشتر بودجج را به یکی از شخصیت‌های کارتونی مجله «مد مگزین» تشبیه کرده بود. رئیس جمهور آمریکا حتی در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی‌اش نام فامیلی این نامزد دموکرات را هم به سخره گرفته است. بودجج هم تاکنون بار‌ها از سیاست‌های دونالد ترامپ در امور مختلف انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار