اجرای کنسرت شب های موسیقی ایرانی در گیلان

کنسرت شب های موسیقی ایرانی در سیاهکل و انزلی اجرا می شود.

اجرای  کنسرت شب های موسیقی ایرانی در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت:کنسرت شب‌های موسیقی ایرانی شب فرامرز پایور کاری از گروه موسیقی ققنوس، ٣٠ خرداد در سیاهکل و ٣١ خرداد در انزلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنسرت با مجوز رسمی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می‌شود، افزود: کنسرت گروه موسیقی ققنوس و شب‌های موسیقی ایرانی با هدف پرداختن به آثار چهره‌های برجسته موسیقی ایران در نقاط مختلف اجرا می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

استاد فرامرز پایور در بهمن سال ١٣١١ در تهران به دنیا آمد و در سن ١٧ سالگی آموزش موسیقی را نزد ابوالحسن صبا آغاز و در این مدت، ردیف موسیقی را فراگرفت و پس از درگذشت ابوالحسن صبا، استاد پایور نزد استادانی، چون دوامی، معروفی و برومند به فعالیت موسیقی خود ادامه داد.

فرامرز پایور از سال ١٣٣٧، آموزش سنتور را در هنرستان موسیقی آغاز و در سال ١٣٤١ برای ادامه تحصیلات کلاسیک به انگلستان ودانشنامه خود را از دانشگاه کمبریج در زبان ادبیات انگلیسی اخذ و در این مدت نیز، موسیقی ایرانی و سنتور را در این کشور معرفی و جوایزی را نیز دریافت کرد .

انتشار بیش از ٥٠ آلبوم، ١٥٠٠ ساعت اجرای گروهی و فردی در داخل و خارج کشور، آهنگسازی و تنظیم قطعات موسیقی، تربیت صد‌ها شاگرد، نت نویسی قطعات موسیقی، حضور متعدد در هنرستان و هنرکده موسیقی ملی، نگارش و تالیف بیش از ٢٠ عنوان کتاب آموزشی و نظارت بر کارگروه‌های دیگر، چکیده‌ای از فعالیت‌های استاد فرامرز پایور است.

استاد پایور در دهه ٦٠ با همراهی استادان مطرح موسیقی، بار دیگر گروه استادان موسیقی ایران را سازمان داد و سرپرستی، آهنگسازی و نوازندگی سنتور را به عهده گرفت و نتیجه آن نیز، اجرای آثار ماندگار با صدای محمدرضا شجریان و شهرام ناظری بود.

عارضه سکته مغزی در سال ١٣٧٨ باعث شد تا استاد پایور فعالیت هنری نداشته باشد و سرانجام در آذر سال ١٣٨٨ در بیمارستان اقدسیه تهران به علت مشکل تنفسی و ایست قلبی، درگذشت.

 

انتهای پیام / ق 

 

کنسرت شب های موسیقی ایرانی در گیلان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.