طرح جامع واحد‌های اقامتی اردبیل تدوین شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:طرح جامع واحد‌های اقامتی اردبیل تدوین شد تا بتوانیم واحد‌های اقامتی را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه شورای استان اردبیل گفت: در حوزه میراث فرهنگی استان اقدامات خوبی در شهر‌های استان انجام یافته و هدف ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها اردبیل را در مسیر شکوفایی قرار دهیم.

وی افزود: طرح جامع واحد‌های اقامتی اردبیل تدوین شد تا بتوانیم واحد‌های اقامتی را ساماندهی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این که دو میلیارد تومان برای اجرای طرح جامع گیلارلوی گرمی اختصاص یافته است افزود: این طرح شهریور ماه افتتاح می‌شود و نمایشگاه آن نیز در حال راه‌اندازی است و دو کاوش نیز در حال انجام است.

فلاحی از اجرای طرح‌های بوم‌گردی در برخی روستا‌های استان خبر داد و بیان کرد: موزه خلخال نیز در حال راه‌اندازی است.

وی از ثبت ورنی مغان نیز خبر داد و افزود: این امر گام بزرگی در رونق صنایع دستی استان به ویژه دشت مغان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به این که هم‌اکنون محور گردشگری محور توسعه استان است افزود: در این زمینه استاندار اردبیل پیگیری‌های لازم را دارد تا تحول عظیمی در این صنعت به وجود آید.

فلاحی از اجرای طرح‌های مختلف در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت مناطق اردبیل را نیز توسعه دهیم.

وی از راه‌اندازی پیست اسکی در برخی شهرستان‌های اردبیل خبر داد و گفت: گردشگری کشاورزی در پارس‌آباد اجرا می‌شود.

ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری از رسانه ملی معرفی می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز اردبیل آماده همکاری برای تولید برنامه‌های مشارکتی با شورا‌ها و شهرداران شهر‌های استان است تا از طریق برنامه‌های مشارکتی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان اردبیل را معرفی کند.

علی ملااحمدی بیان کرد: صدا و سیما در راستای پوشش خبری و برنامه‌های شهرستان‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته است و رویداد‌های مهم شهرستان‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های استان می‌توانند برنامه‌های خود را با صدا و سیما در میان بگذارند و در این زمینه با برنامه‌های مشارکتی صدا و سیما آماده است این رویداد‌ها را اطلاع رسانی کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل از پخش خطبه‌های نماز جمعه تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این امر برای نخستین بار از صدا و سیمای مرکز اردبیل محقق می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

ملااحمدی اظهار کرد: مطالبات خبرنگاران آزاد نیز پیگیری می‌شود و در این زمینه پیگیری برنامه‌های لازم مبنای کار است تا دغدغه خبرنگاران برطرف شود.

وی از فعال بودن رادیوی مغان خبر داد و افزود: اعتباراتی برای بازسازی ساختمان این رادیویی انجام یافته و امید می‌رود این مشکل برطرف شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل از پخش زنده مراسمات دهه فجر، ماه محرم و راهپیمایی‌ها برای نخستین بار از شهرستان‌ها در صدا و سیمای مرکز اردبیل خبر داد و افزود: این امر برای نخستین بار اتفاق افتاد که اقدام قابل توجهی بود.

وی از آمادگی صدا و سیمای اردبیل برای انعکاس مطالبات شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: استودیوی جدید صدا و سیمای اردبیل در حال راه‌اندازی است و سعی می‌کنیم مطالبات مردم را انعکاس دهیم.

دفتر نمایندگی صدا و سیمای اردبیل در شهرستان‌های اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای استان اردبیل نیز گفت: دفتر نمایندگی صدا و سیمای اردبیل در شهرستان‌های اردبیل راه‌اندازی می‌شود و از مسئولان تقاضا داریم به این مسئله توجه کنند.

یعقوب هاشمی بیان کرد: پوشش خبری شورا‌ها در استان بسیار حائز اهمیت و انتظار داریم ماهانه یک بار رویداد‌ها و عملکرد شورای استان در شهرستان‌ها از طریق صدا و سیما راه‌اندازی شود.

وی خواستار راه‌اندازی دوربین پرسشگر صدا و سیما شد و گفت: این برنامه می‌تواند مطالبات مردم را پیگیری و تصمیمات لازم را در راستای تحقق آن ارائه دهد.

رئیس شورای استان اردبیل از صدا و سیمای مرکز اردبیل به خاطر انعکاس اخبار به صورت شفاف و صریح تشکر کرد و گفت: هدف ما این است که در انعکاس اخبار و رویداد‌ها را در اسرع وقت انجام دهیم و در این زمینه مشکل و مانعی در کار نباشد.

هاشمی با اشاره به این که گردشگری استان در مسیر و ریل رونق و توسعه است گفت: اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام یافته که شایسته تقدیر است.

وی خواستار معرفی آثار تاریخی و گردشگری شد و گفت: باید از این فرصت برای رونق استان استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.