آمادگی مازندران برای سوآپ گندم از کشور‌های روسیه و قزاقستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور از آمادگی مازندران برای سوآپ گندم از کشور‌های روسیه و قزاقستان و صادرات آرد به عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: ویژگی خاص مازندران و ظرفیت‌های بندری و مراکز ذخایری این استان را از لحاظ موقعیت جغرافیایی استراتژیک دانست و گفت: آمادگی داریم که گندم را به صورت سوآپ از کشور روسیه وارد استان و از طریق مرز‌های جنوبی کشور به صورت آرد با یک برند خاص تحویل کشور عراق دهیم.
 
وی با اشاره به تحقق ظرفیت صادراتی ۵۰ هزار تن آرد در سال گذشته از استان مازندران به عراق، افزود: در حال حاضر این بستر و آمادگی وجود دارد تا با واردات و سوآپ گندم از کشور‌های روسیه و قزاقستان و تبدیل آن به آرد به کشور‌های همجوار ایران از جمله عراق آرد صادرات کنیم.
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور ملاک صادرات آرد و غلات را منوط به هماهنگی‌های بعدی از ناحیه گمرک و مباحث مالی دانست، گفت: در صورت رفع موانع و فراهم شدن شرایط می‌توانیم نیازمندی‌های آرد و غلات را در اختیار استان‌های مورد نظر کشور عراق قرار دهیم.
 
جعفری افزود: با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی دیگر می‌توان زمینه گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه محصولات کشاورزی و باغی را فراهم کرد.
 
وی گفت: سرمایه گذاری مشترک و صادرات آرد و صدور خدمات فنی و مهندسی در زنجیره گندم، آرد و نان از مهمترین مباحث مشترک فیمابین این شرکت و هیات عراقی بود.
 

خریداری ۶۹۷ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال کلزا از کشاورزان مازندرانی


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: از ابتدای فصل خرید دانه روغنی کلزا در سالجاری تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۵۱۳ تن کلزا به ارزش ۶۹۷ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.


سید محمد جعفری افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده کشاورزانی که تا ۱۹ خرداد کلزای خود را به مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ تحویل دادند، مطالبات آن‌ها به مبلغ ۵۷۹ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل پرداخت شد.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است مطالبات سایر کلزاکاران نیز به زودی پرداخت شود.

جعفری افزود: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: تا زمانی که کشاورزان عزیز، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید شرکت غله دائر خواهند بود.

 
انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.