مدیر کل جدید صداوسیمای مرکز کردستان معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان با حضور معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان در سالن جلسات صداوسیمای مرکز کردستان برگزارشد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلسه تودیع ومعارفه مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان با حضور دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما،حجت الاسلام حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان،بهمن مرادنیا استاندار کردستان وجمعی از مدیران وکارکنان صداوسیمای مرکز کردستان  در سالن جلسات این مرکز  برگزار شد.

برگزاری جلسه تودیع ومعارفه مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان در این جلسه گفت:صداوسیما دانشگاهی عمومی است که ارزیابی و شاخص های آن باید به ارتقاء فرهنگ جامعه بیانجامد.

وی با اشاره با اینکه دگرگونی وجابجایی براساس آیات قرآنی برای تکامل ورشد وترقی بشر است،افزود: صداوسیمای مرکز کردستان در ردیف نخستین مراکز استانی بود که پخش برنامه های آن 24 ساعته شد و در بعد امکانات، فعالیتها و دفاع از ارزشها، مراحل رشد را طی کرده و هنوز جای کار دارد.

 استاندار کردستان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه صدا وسیما با تولید برنامه های فاخر باید تمام هجمه های دشمنان را نقش بر آب کند،گفت:صدا وسیما بیشترین مخاطب را در استان کردستان دارد.

بهمن مرادنیا  با بیان اینکه صداوسیمای مرکز کردستان دارای بیشترین مخاطب است و  این در زندگی روزمره مردم ملموس است گفت: صداوسیما در عرصه های مختلف گردشگری ، فرهنگی ،کشاورزی و اقتصادی می تواند نقش آفرین باشد.

بهمن مرادنیا افزود: تلاش بسیاری برای شناخته شدن کردستان در کشور انجام شده ولی هنوز کردستان برای مردم کشور ناشناخته است .

وی گفت: برای توسعه بیشتر کردستان و شناساندن فرهنگ غنی مردمان این منطق،  صداوسیمای مرکز کردستان باید تلاش بیشتری کند.

استاندار کردستان گفت: فعالیت شبانه روزی کارکنان صداوسیمای مرکز کردستان توانسته هجمه و توطئه های شبکه های معاند را خنثی کند.

دکترعلی  دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما هم در این جلسه  شبکه های استانی را در خدمت توسعه پایدار معرفی کرد وگفت: این شبکه ها باید اولویت های استان را رعایت و پیوست توسعه پایدار استان را داشته باشند.

علی دارابی گفت: این شبکه ها همانگونه که زبان مردم هستند باید حامی و همراه مسئولین هم باشند و ب توسعه جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و رشد و توسعه گردشگری در استانهایی مانند کردستان کمک کنند و کارهای ویژه ای انجام دهند.

وی یکی از کارکردهای شبکه های استانی را تقویت اتحاد و انسجام برشمرد و گفت: استفاده از زبان بومی تبیین و به همه مراکز اعلام شده است که باید رعایت شود.

دارابی بر لزوم شناسایی نیروهای خوب و میدان دادن به آنها تاکید کرد و گفت: مرکز ثقل جهان به فرمایش رهبر معظم انقلاب، همان مسئولیتی است که پذیرفته ایم و برای نقش آفرینی باید این نکته را باور داشته باشیم.

وی در ادامه از تولید سه سریال در استان خبردادو گفت: اعتبارات ساخت این سریال ها توسط استانداری تامین می شود.

دارابی در پایان  با تاکید بر حفظ اتحاد وانسجام اسلامی در رسانه گفت:رسانه باید در خدمت مردم ودر راستای حل مشکلات جامعه گام برداردو با شناسایی نیروهای خوب وتوانمند وبا تهیه برنامه های شایسته ومخاطب پسند پیش برود.

جعفر عبدالملکی مدیر کل جدیدصداوسیمای مرکز کردستان دفاع از ارزشهای اسلامی وفعالیت های سازمانی ، استفاده از تمامی ظرفیت های استان ، توسعه متوازن به اقتصاد استان ،بررسی زندگی مشاهیر کرد،ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ،امید آفرینی در جامعه را از مهمترین اهداف برنامه های خود در این مرکز عنوان کرد.

عبدالملکی به نقش و اهمیت ویژه رسانه در امیدآفرینی اشاره و اظهار داشت: دشمن بر روی امید به آینده به عنوان یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری کرده است و می خواهد مردم را به سمت ناامیدی سوق دهد و رسالت رسانه ملی این است که این توطئه را خنثی کند.

وی افزایش سرمایه های اجتماعی نظیر سرمایه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: در حال حاضر وضعیت استان در این زمینه ها مطلوب نیست و با هدایت و راهنمایی نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان و بهره گیری از مشارکت مسئولین می توان ظرفیت های موجود استان را شکوفا کرد.

عبدالملکی بزرگترین تبعیض تاریخی را تبعیض تصویری برشمرد و افزود: باید تصویری واقعی و متعالی از کردستان مبتنی بر نگاه فرهنگی، در شبکه های ملی  ارائه دهیم تا در برابر آرایش رسانه ای 30 شبکه خارجی متخاصم صف آرایی کنیم  .

برگزاری مراسم تودیع ومعارفه مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان

در پایان این مراسم ضمن قرائت حکم انتصاب رئیس جدید سازمان صداوسیمای مرکز کردستان از خدمات بی دریغ ابوالقاسم امان‌اللهی، مدیرکل پیشین صداوسیمای مرکز کردستان در دوره تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

گفتنی است؛ جعفر عبد الملکی مدیر کل جدید صداوسیمای مرکزکردستان  دارای دکترای جامعه شناسی فرهنگی و دکترای مدیریت راهبردی است و پیش از این قائم مقامی ‌شبکه سه سیما ، ریاست مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما را برعهده داشته است.

انتهای پیام/م

رئیس جدید سازمان صداوسیمای مرکز کردستان منصوب شد

 

برچسب ها: اشتغال ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.