رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد؛

افزایش ۴۴ درصدی ذخایر اکتشافی معادن در استان سمنان

بهروز اسودی گفت:صدور ۲۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در سال گذشته موجب افزایش ذخایر اکتشافی معادن در استان سمنان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات  با بیان اینکه در سال گذشته  ۲۳ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن استان صادر شده است، گفت: این پروانه‌ها نشان می‌دهد که ذخایر اکتشافی معادن افزایش ۴۴ درصدی را شاهد هستند.

وی افزود: در سال گذشته، تعداد ۳۲ فقره پروانه اکتشاف در سطح معادن استان صادر شده است که هزینه پیش بینی شده این مجوز‌ها حدود ۶۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در بخش پروانه‌های بهره برداری پش بینی میزان استخراج سالانه ۶۲۱ هزار تن انواع مواد معدنی است، تاکید کرد: ۱۶۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری با صدور پروانه‌های بهره برداری در معادن استان صورت گرفته و بیش از ۱۵۰ نفر مشغول به کار شده اند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات بخش معدن بیان کرد: تأمین و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه مطالعات ژئوفیزیک هوایی و تکمیل عملیات اکتشافی در برخی محدوده‌های معدنی و ساماندهی امور زیربنایی، راه سازی و تجهیزات در معادن از مهمترین مسائل و مشکلات بخش معدن است.

انتهای پیام / م

صدور پروانه‌های بهره برداری در معادن استان موجب اشتغال۱۵۰ نفر شد

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.