امسال ۴۵۰ هزار تن گندم در لرستان برداشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، چنگیز ابراهیمی،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این استان برداشت شود.

 ابراهیمی  اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۲ هزار تن گندم از سطح اراضی استان برداشت شده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان لرستان خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: از دهم اردبیهشت امسال تاکنون هیچگونه بارش باران در استان نداشتیم و ممکن است در برداشت گندم امسال تاثیرگذار باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات برداشت گندم امسال، همرسی گندم مزارع است افزود: به دلیل بارش‌های مناسب ابتدای امسال در برخی نقاط، گندم اراضی کشاورزی استان آماده برداشت است.

وی افزود: در فصل برداشت گندم کمباین‌های مختلف از سایر استان‌های کشور به سمت مناطق قابل برداشت می‌آیند، اما به دلیل اینکه سیل اخیر به جاده‌های استان خسارت وارد کرد، تعداد کمباین‌ها نسبت به سال گذشته کمتر می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: راه ارتباطی پلدختر با غرب قطع شده است و تردد در این مسیر با مشکل مواجه شده، رانندگان کمباین‌ها مجبور هستند برای رفتن به غرب از خرم آباد عبور کنند که هزینه‌ها را بیش از چهار برابر کرده است.

ابراهیم اضافه کرد: خسارات ناشی از سیل به جاده‌ها و عدم دسترسی ارتباطی به جنوب لرستان مشکلاتی را بوجود آورده است که باعث شده کمباین‌ها کمتر به استان بیایند.

وی گفت: طبق پیگیری‌ها از طریق وزارتخانه و تعاونی کمباین داران کشور، روند انتقال این ماشین آلات به استان بهبود یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در مجموع مشکلات بوجود آمده نمی‌تواند در برداشت و فروش گندم تاثیرگذار باشد و با مدیریت صحیح می‌توانیم مشملات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ر

 ۴۵۰ هزار تن گندم امسال در لرستان تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار