معاون وزیر صنعت:

بانک‌ها ۴۰ درصد سهم تسهیلات بخش صنعت را پرداخت نکرده‌اند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی هنوز نسبت به پرداخت تسهیلات بخش صنعت تا ۴۰ درصد سهمی که قانون‌گذار تعیین کرده اقدام نکرده است.

صادرات کشور بیمه می‌شود / بانک‌ها ۴۰ درصد سهم تسهیلات بخش صنعت را پرداخت نکرده‌اندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نشستی در رشت اظهار داشت: شرایط ویژه کشور ایجاب می‌کند که وضعیت واحد‌های تولیدی پایش شوند تا دولت بتواند با کمک وزارتخانه صمت، فروش محصولات این واحد‌ها را تضمین کند و از تعطیل شدن آن‌ها جلوگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی هنوز نسبت به پرداخت تسهیلات بخش صنعت تا ۴۰ درصد سهمی که قانون‌گذار تعیین کرده بود اقدام نکرده است و چنانچه بانک‌ها تسهیلات بیشتری به واحد‌های تولیدی پرداخت کنند، از رکود آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که صادرات کشور را بیمه کند تصریح کرد: اولویت سازمان صنعت معدن و تجارت کشور این است که حمایت از واحد‌هایی که بتوانند کشور را در مقابل واردات و صادرات بیمه کنند را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: استان گیلان امسال از رتبه ۷ کشوری در حوزه ارائه تسهیلات رونق تولید به رتبه ۱۷ رسیده است که این وضعیت به دلیل ناهماهنگی برخی نهاد‌های مرتبط با بخش صنعت و خدمات است.

انتهای پیام/ف

نظام بانکی هنوز نسبت به پرداخت تسهیلات بخش صنعت اقدام نکرده است

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.