توسعه صنعت گردشگری استان با افزایش واحد‌های بوم گردی روستایی

۳۰ واحد بوم گردی روستایی تا پایان شهریور ماه به اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی آذربایجان غربی افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه واحد‌های بوم گردی روستایی در استان با آسان سازی ارائه تسهیلات به متقاضیان میسر می‌شود افزود: در حال حاضر ۱۸ واحد بوم گردی در آذربایجان غربی خدمات گردشگری را به گردشگران ارائه می‌کنند و علاوه بر معرفی پتانسیل‌های گردشگری منطقه برای روستاییان، زمینه اشتغال و درآمدزایی هم برای آنان فراهم شده است.

جباری افزود: برای افزایش اقامت‌های بوم گردی در سطح استان حدود ۳۰ واحد تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تسهیلات برای ساخت واحد‌های بوم گردی با هماهنگی سایر ادارات و بانک‌های عامل در اولویت کاری قرار دارد و از سایر ادارات مربوط به ویژه سازمان محیط زیست، بنیاد مسکن و بانک‌های عامل درخواست شده تا پرداخت تسهیلات ساخت واحد‌های بوم گردی را تا حد امکان برای متقاضیان تسهیل کنند.

همچنین برای متقاضیان ساخت واحد‌های بوم گردی هم دوره‌های آموزشی ویژه از جمله شیوه‌های استقبال و میزبانی از گردشگران و میهمانان برگزار می‌شود.

توسعه واحد‌های بوم گردی در آذربایجان غربی به دلیل همجواری با کشور‌های اروپایی و آسیایی به غیر از علاقه‌مندان داخلی، گردشگران بسیاری را هم از آنسوی مرز‌ها به سمت ظرفیت‌های گردشگری کشورمان می‌کشاند و این یعنی تسهیل مسیر برای دست یابی به توسعه گردشگری، اشتغال و ارزآوری بیشتر.

انتهای پیام/ج

افزایش واحدهای بوم گردی روستایی آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.