۴۶ روز سخت و بلاتکلیفی چهار نیمکت داغ لیگ برتری

در فاصله کمتر از ۵۰ روز تا آغاز تا نوزدهمین دوره لیگ برتر تکلیف سرمربیگری چهار تیم نامشخص است.

۴۶ روز سخت و بلاتکلیفی چهار نیمکت داغ لیگ برتریبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران شامگاه ۲۶ اردیبهشت با هت تریک شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید و البته پرسپولیس ۱۲ خرداد با بردن داماش گیلانیان در فینال پرحاشیه جام حذفی به اولین تیم ۲ دهه اخیر کشورمان تبدیل شد که در کسب قهرمانی ۲ رقابت مهم دبل می‌کند.

با وجود گذشت حدود ۱۴ روز از اتمام فصل ۹۸-۱۳۹۷ فوتبال ایران تکلیف نیمکت چهار تیم لیگ برتری نامشخص است.

بزرگ‌ترین تغییر که بی تردید شوک آورترین اتفاق سال‌های اخیر برای هواداران قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر هم است به خداحافظی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس باز می‌گردد. البته جدایی این سرمربی موفق کروات از جمع سرخ پوشان پایتخت ایران و حضور او در تیم الاهلی عربستان تاکنون از سوی مقام‌های رسمی ۲ باشگاه به صورت قطعی اعلام نشده است، اما شواهد تثبیت کننده این است که پروفسور پس از یک دوره چهار و نیم ساله درخشان و کسب هفت عنوان قهرمانی (سه قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و سه قهرمانی سوپرجام) به خط پایان با بهترین تیم سال‌های اخیر کشورمان رسیده و در این وضعیت از افشین قطبی و علی دایی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی برانکو یاد می‌شود.

تعلل مسئولان صنعت نفت برای تمدید قرارداد پائولو سرجیو آن هم پس از کسب بهترین نتایج تاریخ حضور آبادانی‌ها در لیگ برتر سبب شد این سرمربی پرتغالی هم با خواندن غزل خداحافظی مانند برانکو سر از یک تیم عربستانی به نام التعاون دربیاورد، اما مدیران صنعت نفت همچنان در کش و قوس انتخاب جانشین سرجیو به سر می‌برند.

مجید جلالی با وجود کسب نتایجی خوب در نیم فصل دوم لیگ برتر به دلیل اختلاف با مالکان باشگاه نساجی در پایان لیگ از این تیم جدا شد. مشکلات مدیریتی و بلاتکلیفی مالکیتی نساجی سبب شده مربیانی که قصد نشستن روی نیمکت تنها تیم شمالی لیگ نوزدهم را دارند با ریسک بزرگی مواجه شوند و به همین دلیل بسیاری از گزینه‌های مربیگری تیم قائمشهری پیش از جدی شدن مذاکرات عطای این کار را به لقایش می‌بخشند.

نفت مسجد سلیمان هم که تا حدی با بهره گیری از چاشنی شانس موفق شد جواز بقا در لیگ را به دست بیاورد این روز‌ها به دلیل مشکل مالی در به در دنبال جذب مربی خوب، اما با قیمتی معمولی است و مدیران این باشگاه هم تاکنون نتواسته اند انتخابی برای فصل آتی داشته باشند. نکته مشخص درباره نفت مسجد سلیمان، قطعی بودن جدایی فیروز کریمی با زردپوشان دیار اولین‌ها است.

لیگ نوزدهم از ۱۰ مرداد آغاز می‌شود و این تیم‌ها برای آماده سازی خود و حضور در فصلی پرفشار و سخت تنها ۴۶ روز زمان دارند. با توجه به وضعیت فعلی بسیار سه تیم نساجی، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت بسیار بعید به نظر می‌رسد سرمربی جدید این تیم‌ها تا پایان خرداد مشخص شود.

از طرفی در صورت قطعی شدن جدایی برانکو از پرسپولیس، بی شک این تیم با بحران عجیبی مواجه خواهد شد که طول دوران ترخیص از این وضعیت حاد شاید روز‌ها و حتی هفته‌ها طول بکشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
لوک خوش شانس با کمک سایرین جام میگرفت ازاین به بعد پرسپولیس راببین
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
برانکو در ایران برانکو شد قبلا هم در عربستان بود وکاری ازپیش نبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
اتفاقا تمام توجه وزیر به استقلاله مربیشونو پولشو فراهم کرد گرفتند توی نقل و انتقالات هم دارند بازیکناشونو میگیرند این پرسپولیسه که پول مربیشو اونقدر ندادند که ول کرد رفت با هیچ بازیکنی هم قرارداد نبستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه وزير ورزش فقط پيگير مشكلات تيم خودشه (پرسپوليس ) به استقلال توجه نميكنه
آخرین اخبار