در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت مرگ و میر ماهی‌های سد گلابر زنجان چیست؟

مدیر کل دفتر آب وخاک سازمان حفاظت محیط زیست درباره علت مرگ ماهی های کپور سد گلابر زنجان توضیحاتی داد.

علی مریدی مدیر کل دفتر آب وخاک سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با علت مرگ و تلف شدن تعدادی زیادی از ماهی های کپور سد گلابر زنجان اظهار کرد: براساس آزمایشات صورت گرفته از سوی سازمان دامپزشکی، رشد بیش ازحد گیاهان در بستر دریاچه سد گلابر نسبت به حجم نیترات بالای آب نتیجه نهایی بود.

وی افزود: نیترات و فسفر خود موجب مرگ ماهی ها نمی شوند، بلکه این دو ماه موجب افزایش تغذیه گرایی شده که در هنگام شب در اکسیژن محلول می شود که همین منجر به خفگی ماهی ها می شود .

مریدی گفت: براساس برخی پیش بینی های سازمان حفاظت محیط زیست ممکن است مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب منجر به شیوع این ویروس در بین ماهی های کپور ریز شده باشد.

وی بیان کرد:هم اکنون نیز با توجه به سیلاب فراتی و افزایش دما پیش بینی می شود این موضوع تکرار نشود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
نیترات و فسفر خود موجب مرگ ماهی ها نمی شوند، بلکه این دو ماه موجب افزایش تغذیه گرایی شده که در هنگام شب در اکسیژن محلول می شود که همین منجر به خفگی ماهی ها می شود
دانشمند نتیجه اینکه باعث مرگ ماهی ها شدندآیا بطور طبیعی در آب وجود دارند یا اینکه کسانی اینها را با اهداف خاص وارد آب کردند مثل رودخانه ای که بعلت احداث سد آبش مسدود شد و کل اکوسیستم آن یکجا نابود شد بعد هم مسئولین فرمودند پیش آمد دیگه پیش آمد
آخرین اخبار