فشارخون حدود ۹۶ هزار سیستان و بلوچستانی سنجش شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فشارخون ۹۵ هزار و ۹۰۰ نفر در محدوده زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح غربالگری مورد سنجش قرار گرفت که منجر به شناسایی هفت هزار و ۳۰۰ بیمار شد.

فشارخون حدود ۹۶ هزار سیستان و بلوچستانی سنجش شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سید مهدی طباطبایی  اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمده است.

وی افزود: همزمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار که در مراکز پرتردد شهر‌ها قابل دسترسی است افراد را از لحاظ ابتلاء به پرفشاری خون سنجش و رقم فشار خون آنان را در سامانه کشوری ثبت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: هزار و ۴۷۰ نفر از کارکنان و داوطلبان سلامت این دانشگاه پس از پشت سر گذاشتن آموزش‌های لازم آماده‌اند در قالب ۵۳۷ تیم برای سنجش فشار خون گروه‌های هدف اقدام کنند.

وی افزود: فشار خون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی که دچار بیماری فشار خون بالاست به هنگام استراحت نیز فشار خونی بالاتر از حد طبیعی دارد.

طباطبایی اظهار داشت: رژیم‌های نادرست غذایی، مصرف غذا‌های چرب و پرنمک، بی‌تحرکی و زندگی ماشینی از جمله عوامل مستعد کننده برای ابتلاء به بیماری فشار خون بالاست.

انتهای پیام/گ

سنجش فشارخون در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار