نخستین گروه فضانوردان سال ۲۰۲۴ به کره ماه می‌روند

سفربه کره ماه در ماموریتی به نام آرتمیس انجام خواهد شد و برای اولین بار زنان به کره ماه سفرخواهند کرد هرچند هزینه‌های سرسام آور ساخت تجهیزات اجرای این ماموریت را با، اما و اگر‌های فراوان همراه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان ناسا اعلام کرده اند نخستین گروه از فضانوردان برای سفربه کره ماه در سال ۲۰۲۴ به این نزدیک‌ترین همسایه کره زمین سفر خواهند کرد.
 
در این ماموریت که آرتمیس نام دارد ۲ فضانورد زن و مرد آژانس فضایی آمریکا، ناسا حضور خواهند داشت.
 
پس از این سفر و به تدریج در طی فرآیند‌های آتی، یک پایگاه قمری ثابت برای اقامت دائم یا موقت فضانوردان بر مدار کره زمین ساخته و تکمیل خواهد شد.
 

محققان اعلام کرده اند سفر به کره ماه می‌تواند اطلاعات مناسبی درباره چالش‌های سفر انسان به سیاره مریخ در اختیار دانشمندان قرار دهد و ماموریت کره ماه مرحله اول برای هدف آتی، رسیدن به سیاره مریخ است.
 
ماموریت آرتمیس اولین ماموریت پرتابی سرنشین دار به فضای عمیق ناسا پس از ۵۰ سال خواهد بود، اولین فضانورد زن آمریکایی سالی راید بود که در سال ۱۹۸۳ به فضا سفر کرد .
 

برای انجام ماموریت آرتمیس دانشمندان اعلام کرده اند به مبلغی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیارد دلار نیاز است؛ این مبلغ بسیار بیشتر از سایر پروژه‌های اجرایی ناسا مانند ساخت موشک اس ال اس یا کپسول اوریون است.
 

هزینه بالای پروژه‌های فضایی تاکنون سبب به تاخیرافتادن یا لغو تعدادی از پروژه‌های فضایی از جمله برنامه Constellation شده است که هرگز به نتیجه نرسید. این پروژه در سال ۲۰۰۵ با قیمت ۱۰۴ میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود، برنامه آپولو هم در سال ۱۹۶۰ با قیمت ۲۵ میلیارد دلار قیمت گذاری شد، اما به گفته کارشناسان قیمت دلار در بازار‌های جهانی در آن زمان بسیار کمتر از امروز بود.
 

ایستگاه فضایی بین المللی با قیمت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ساخته شده است و اکنون در فاز عملیاتی در مدار کره زمین قرار دارد. تلسکوپ فضایی هابل هم از طرح‌های گرانقیمت فضایی با ساخت و راه اندازی حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است.
 
کارشناسان اعتقاد دارند در صورت تخصیص بودجه لازم کار ساخت و اجرای پروژه آرتمیس از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.
 
منبع: space
 
انتهای پیام/

بازگشت انسان به کره ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فضا نورد محسنی
۱۲:۱۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
وایییییییییییی چقده خوشگلن منم میخام فضا نورد شم
آخرین اخبار