معاون وزیر آموزش و پرورش:

رویه برگزاری آزمون مدارس استعداد‌های درخشان تغییر می‌کند

۶۷۰ مدرسه مراکزاستعداد‌های درخشان کشور پذیرای ۱۱۴ هزار دانش آموز هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،فاطمه مهاجرانی امروز در حاشیه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۲ هزار دانش‌آموز دیگر در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

مهاجرانی با اشاره به تاریخ برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان افزود: آزمون ورودی پایه هفتم در روز پنجشنبه مورخ ۳۰ خرداد و برای پایه دهم نیز در ۳۱ خرداد ماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور درباره طرح یکسان سازی مدارس خاطرنشان کرد: مفهوم عدالت یکسان‌سازی نیست بلکه مساوات یکسان‌سازی را به همراه خواهد داشت همچنین مدارس استعداد‌های درخشان به دلیل اینکه پذیرای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه هستند حتما وجود آن‌ها الزامی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: فلسفه وجود مدارس استعداد‌های درخشان این است که باید به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کنیم.

مهاجرانی با اشاره به تغییر رویه آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان افزود: تلاش بر این است که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی به سمت هوش منتج شود لذا امیدواریم طی دو سال آینده با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعدادی از دانش‌آموزان معرفی، تا تنها از این گونه دانش آموزان آزمون گرفته شود.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی فقط در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین مدارس استعداد‌های درخشان فعالیت دارند افزود: انتظار می‌رود با همت و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان، اوضاع مدارس استعداد‌های درخشان در خراسان شمالی بهبود یابد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: پیشنهاد‌هایی در خصوص افزایش تعداد مدارس استعداد‌های درخشان در خراسان‌شمالی شده است، اما باید مطابق اصول علمی و کیفی گام برداریم چراکه سعی داریم از گسترش بی‌رویه مدارس استعداد‌های درخشان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام / م

رویه برگزاری آزمون مدارس استعداد‌های درخشان تغییر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.