مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد؛

پاداش برای واحد‌های صنعتی قم با کاهش مصرف برق

سلیمانیان گفت: با توجه به اینکه اوج مصرف برق بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ می‌باشد، واحد‌های صنعتی صرفه جو در این بازه‌های زمانی پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛داود سلیمانیان مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه عقد تفاهم نامه با واحد‌های صنعتی از ۲۰ خردادماه آغاز شده است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اگر صاحبان صنایع برق واحد‌های خود را روزانه ۲ ساعت بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۳ تا ۱۷ خاموش و یا از دیزل ژنراتور‌های برق استفاده نمایند، پاداشی در قالب قبوض برق دریافت خواهند نمود.

وی افزود: به ازای هر کیلووات ساعات انرژی تولیدی از دیزل ژانراتور‌ها مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ ریال به مشترکان تعلق خواهد گرفت که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش قیمت خرید داشته است.

وی عنوان کرد: اگر مشترکان دیماندی (انشعاب‌های بیش از ۳۰ کیلووات) برق مصرفی خود را از دیزل ژنراتور‌ها تأمین نمایند، از پاداش شرکت توزیع برق بهره مند می‌شوند.

سلیمانیان با اشاره به اینکه سهمیه گازوئیل با نرخ دولتی برای استفاده کنندگان از دیزل ژنراتور‌ها تعلق می‌گیرد، یادآورشد: تاکنون ۱۲۵ مشترک دیماندی در استان برای تأمین سوخت با نرخ دولتی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برق واحد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی یا محور کاشان مستقر هستند، در صورت اعمال خاموشی‌های احتمالی فقط از ساعت ۱۳ تا ۱۵ قطع خواهد شد، به واحد‌های صنعتی پیشنهاد می‌کنیم بازه زمانی مشارکت در کاهش مصرف برق را بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ انتخاب نمایند.

وی بیان کرد: اگر همکاری واحد‌های صنعتی هر روز ادامه داشته باشد، به جز پاداش روزانه‌ای که برای این واحد‌ها در نظر گرفته شده است، پاداش‌هایی که در قبوض برق اعمال می‌شود نیز ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم، تاکنون صاحبان ۵۳۰ واحد صنعتی برای انعقاد قرارداد با این شرکت مراجعه نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی اعمال شد که با توجه به حجم انعقاد تفاهم نامه‌ها، پیش بینی می‌شود این مبلغ در سال جاری تا حدود ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی افزود: پارسال پاداش‌ها در آذرماه اعمال شد و امسال سعی می‌شود بخشی از آن به صورت علی الحساب در مردادماه اعمال شود.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

واحد‌های صنعتی قم با کاهش مصرف برق پاداش دریافت می‌کنند

برچسب ها: صنعت ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.