یک گونه بزمجه در زاهدان زنده گیری و رها سازی شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک گونه بزمجه واقع در منزل مسکونی در حاشیه شهر زاهدان زنده گیری و رها سازی شد.

یک گونه بزمجه در زاهدان زنده گیری و رها سازی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، حمید ریگی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی حاشیه نشین زاهدان و اعلام گزارشی مبنی بر ورود گونه بزمجه به منزل مسکونی وی با آتش نشانی زاهدان، این بزمجه با استفاده از تجهیزات و لوازم مورد نیاز به وسیله نیرو‌های آتش نشانی زنده گیری و تحویل نیرو‌های محیط زیست شد.

وی گفت: به دلیل همجوار بودن برخی منازل مسکونی با اراضی کشاورزی و بیابانی برخی از گونه‌های حیات وحش وارد محیط‌های مسکونی شده که لازم است همشهریان با حفظ آرامش موضوع را به اداره محیط زیست و ایستگاه‌های محیط بانی اطلاع و از هرگونه آسیب رسانی به گونه خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه شدن با حیوانات وحشی بدون نزدیک شدن، تحریک و اذیت آنها، موضوع را به آتش نشانی و یا محیط زیست اطلاع دهند.

وی بیان کرد: بزمجه در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، زمین‌های ماسه‌ای با سطوح ناهموار، خاک‌های رسی، در دامنه کوه ها، تپه‌ها و دشت‌ها با پوشش گیاهی استپی شامل بوته‌ها، درخت‌ها و نیز اطراف زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها زندگی می‌کند و از پستانداران کوچک، خزندگان، پرندگان، تخم پرندگان و خزندگان، عقربها، حشرات بزرگ، و وزغ‌ها تغذیه می‌کند.

ریگی گفت: بزمجه مذکور پس از اطمینان از سلامت در زیستگاهش رها سازی شد.

انتهای پیام/ع

بزمجه زنده گیری و تحویل نیرو‌های محیط زیست شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار