رییس کل دادگستری قزوین:

اراده جدی قوه قضاییه بر بروزرسانی برخی قوانین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اراده جدی قوه قضاییه بر بروزرسانی برخی قوانین است و در طول مدت چند ماه اخیر نزدیک به ۸۰ مورد از قوانین دارای نقص شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری محمدیه با بیان اینکه اراده جدی قوه قضاییه بر بروزرسانی برخی قوانین است، گفت: با انتصاب آقای رئیسی به سمت ریاست قوه قضاییه فضایی مناسب برای اصلاح قوانین ایجاد شده است، حداقل در طول مدت چند ماه اخیر نزدیک به ۸۰ مورد از قوانینی که از لحاظ حقوقی، بانکی، تجاری، ثبتی، محیط زیست، شهرداری نقص دارند، شناسایی شده اند که باید اصلاح شوند، تا کنون ده‌ها لایحه از دستگاه قضایی به مجلس رفته است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) گفت: اگر دستگاه قضایی اصلاح شود، سایر ادارات نیز اصلاح می‌شوند، بخشی از اصلاح آن است که از تمامی ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی افزود: در دستگاه قضایی نگاه جدید و امیدوارانه‌ای ایجاد شده تا از ظرفیت‌ها استفاده شود و شاهد آن روزی باشیم که مردم تابع قانون باشند.

رییس کل دادگستری استان گفت: مردم در رابطه با قانون در سه گروه قرار می‌گیرند، یا قانون پذیرند، یا قانون ستیزند، یا قانون گریزند و یا به عبارتی قانون خوارند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در دیدار با روسای دادگستری و دادستان‌های کل کشور بر ۱۰ نکته تاکید فراوان داشت از جمله مبارزه جدی با فساد و زمینه‌های ایجاد آن توسط حفاظت و بازرسی و همه مسئولان قضائی، ضرورت حفظ کرامت متهم، شاکی و خانواده متهم، حساسیت جدی مسئولان دستگاه قضا در سراسر کشور به عملکرد سوداگرانی که به نام خصوصی‌سازی به بازی با اموال عمومی پرداخته‌اند، پیگیری بحث زندانیان مهریه، ضرورت اتخاذ رویکرد صیانتی و پیشگیرانه در زمینه مسئله حقوق عامه، استفاده از راهکار‌های رفع اطاله دادرسی، پیگیری راهکار‌های جایگزین حبس در مواردی که ممکن است، تأکید بر ضرورت حضور مسئولان دستگاه قضا در بین مردم، استفاده از ظرفیت چهره‌های دانشگاهی و نخبگان برای بهره‌مندی از نگاه‌ها و دیدگاه‌های مبتنی بر اندیشه‌های فعال و پویا برای تحول در قوه قضائیه و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه قضایی که همه این موارد با جدیت دنبال شود.

در پایان این مراسم از زحمات بهروز عباسی تقدیر و اسمعیل امینی به عنوان رییس جدید دادگستری محمدیه معرفی شد.

انتهای پیام/ک

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری محمدیه

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.