امضا قراردا‌های تجاری میان انگلیس و چین همزمان با جنگ تجاری واشنگتن با پکن

همزمان با جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، شرکت‌های چینی قراردادی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار با شرکت‌های انگلیسی امضا کردند.

امضاء قرارداد شرکت‌های چینی با همتایان انگلیسی خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت انگلیس روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد شرکت‌های چینی و انگلیسی قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون پوند (۶۲۷ میلیون دلار) امضا کردند. بنا بر اعلام لندن، این توافق موجب اشتغال‌زایی در انگلیس خواهد شد.

در بیانیه که دولت انگلیس در این خصوص منتشر کرد، آمده است «توافقی به ارزش ۵۰۳ میلیون پوند به دست آمد... به عنوان بخشی از دهمین دوره مذاکرات اقتصادی و مالی انگلیس-چین که در این هفته در لندن در حال برگزار است توافق‌های تجاری جدید، تعهدات قراردادی آینده و مصوبات تجاری میان شرکت‌های انگلیسی و چینی به دست آمد».

بنا بر اعلام دولت علاوه بر آن، پروتکل انگلیس-چین درباره گوشت گاو نیز امضا شد که راه را برای تولیدکنندگان انگلیسی برای دستیابی به بازار‌های چین تا پایان سال ۲۰۱۶ هموار می‌کند. این اقدام به ممنوعیت واردات گوشت گاو از انگلیس که از دو دهه قبل از سوی پکن اعلام شده بود، پایان می‌دهد. بنا به تخمین لندن، این توافق می‌تواند حدود ۲۳۰ میلیون پوند در پنج سال نخست ارزش داشته باشد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که اختلافات تجاری پکن و واشنگتن که پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۵۰ میلیارد واردات کالا از چین بالا گرفت شدت یافته است و دو طرف در حال تلاش هستند تا به گونه‌ای به این اختلافات پایان دهند. هفته گذشته نیز، ترامپ اعلام کرد چنانچه دو طرف مذاکره‌کننده به توافق نرسند بر ۳۲۵ میلیارد دلار کالای دیگر چینی نیز تعرفه در نظر خواهد گرفت.

بنا بر گزارش صندوق بین‌المللی پول، اختلاف تجاری میان پکن و واشنگتن می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۰ حدود ۰.۵ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار