وزیر جهاد کشاورزی:

وضعیت جنگل ها و مراتع زاگرس نگران کننده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت:امسال نگران آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع زاگرس هستیم.

برگزاری همایش یک روزه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجتی وزیر جهاد کشاورزی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به موضوعیت زاگرس اشاره کرد و آن را سرمایه‌ای بزرگ و عظیم که نیازمند توجه بیشتراست دانست.

حجتی به نقش مردم طبیعت گرد اشاره کرد و گفت: باید مردم، مسئولان و طبیعت در یک راستا قرار بگیرند چرا که بدون مردم نمی‌توانیم منابع طبیعی را مدیریت کنیم.

وی در رابطه با نقش مردم و فرهنگسازی برای حفظ این نعمت بیان کرد: امروزه مردم بسیار دلسوز‌تر از حکومت عمل می‌کنند فقط باید این موضوع را مدیریت کرد و در مواردی که مردم آگاهی ندارند آنان را متوجه ساخت.

حجتی به ظرفیت‌های طبیعت و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: اگر منابع طبیعی مدیریت شود دیگر شاهد فرسایش آبی، خاکی، سیل و خشکسالی نخواهیم بود.

وی اظهار کرد:اگر همراه و همگام با طبیعت باشیم متوجه خواهیم شد که طبیعت ده‌ها برابر آنچه که ما فکر می‌کنیم ظرفیت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات انجام شده در حوزه استان اشاره کرد و افزود: اگر طرح آبخیزداری در دره شهر نداشتیم در سیل اخیر شاهد خسارت‌های بیشتری بودیم.

وی مطرح کرد: هم اکنون به ۸۵ درصد جامعه روستایی گازرسانی شده که این مورد می‌تواند نقش مهمی در کنترل خسارت به جنگل‌ها داشته باشد، زیرا در گذشته از هیزم به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می‌شده.

حجتی به نقش نهالستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه زاگرس فقط نیاز به همت و باور داریم، زیرا هم اکنون همه چیزاز جمله امکانات، پول، تجهیزات و نیروی انسانی محیا است.

وی اظهار کرد:به دلیل بارش‌های پربرکت باران امسال جنگل‌ها و مراتع زاگرس در معرض آتش‌سوزی است و از این بابت نگرانیم که امیدوارم با مشارکت گروه‌های مردمی و مدیریت مسئولان دیگر شاهد حریقی نباشیم و یا در سریعترین زمان ممکن نسبت به اطفاء حریق اقدام کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد :باید وابستگی‌های تخریب کننده عرصه‌های طبیعی را کاهش دهیم که بدین منظور در مناطق مختلف کشور کار‌های خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ن

سخنان وزیر جهاد کشاورزی در همایش یک روزه در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.