در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب کلیات لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی

اعضای شورای شهر تهران لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک‌های شهر تهران را بر اساس آخرین اطلاعات دفترچه ارزش معاملاتی املاک به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک‌های شهر تهران بر اساس آخرین اطلاعات دفترچه ارزش معاملاتی املاک، موضوع تبصره سوم ماده یکم مصوبه عوارض افزایش ارزش از طرح‌های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله‌ای و اصلاح و الحاق موادی به آن در دستور کار یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در سخنانی گفت: در شمال تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داریم.

معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران همچنین افزود: لایحه تعدیل عوارض برای ایجاد تعادل مطرح شده است و هدف این است که پول ملت تبدیل به این نشود که سودجویان بتوانند آن را در بلوک‌های اداری، تجاری و مسکونی در شمال تهران بلوکه کنند.

گلپایگانی ادامه داد: ما از لایحه تعدیل عوارض می‌خواهیم به عنوان یک اهرم استفاده ‌کنیم تا بتوانیم ۱۶۶ بلوک شهر تهران را در سه پارامتر مسکونی، اداری و تجاری در مناطق مختلف پایتخت تقسیم بندی کنیم و با شرایط و ساز و کار مناسب نسب به اخذ عوارض ساخت و ساز از آن‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: تبدیل شدن پول ملت به منبعی برای درآمدزایی سودجویان امری غلط است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: در برنامه سوم توسعه چند نوبت نیز به بحث تعدیل عوارض ساخت و ساز اشاره شده است.

بعد از اظهار نظر گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک‌های شهر تهران بر اساس آخرین اطلاعات دفترچه ارزش معاملاتی املاک، در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار