شیوع تب کریمه کنگو در تابستان/ مردم به هیچ وجه گوشت گرم مصرف نکنند

کارشناس مدیریت بهداشت و بیماری‌های دامی استان از مردم خواست از مصرف و تماس مستقیم با گوشت گرم جدا خودداری کنند.

عندلیبی کارشناس مدیریت بهداشت و بیماری‌های دامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: تماس مستقیم با لاشه‌ی حیوان آلوده خون و ترشحات دامی یکی از عوامل مهم انتقال ویروس تب کریمه می‌باشد.

وی با اشاره به این موضوع که ویروس این بیماری با قرارگرفتن در محیط سرد از بین می‌رود افزود: با قرار دادن گوشت دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه‌ی یخچال ویا سردخانه میکروب زدایی انجام شده و گوشت آماده مصرف می‌باشد.

عندلیبی بیان کرد: هنگام مصرف جگر و ریه دام باید حتما آن را به مدت ۴۸ ساعت در مرحله‌ی پیش سرد قرار داد، تا از عدم وجود این ویروس در جگر و ریه مطمئن شویم.

کارشناس مدیریت بهداشت وبیماری‌های دامی با تاکید بر اینکه بعد از ذبح دام در کشتارگاه لاشه در مرحله پیش سرد قرار می گیرد گفت: به همین منظور گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و هنگام خرید از وجود مهر دامپزشکی روی لاشه اطمینان حاصل نمایند.

عندلیبی به دامداران هشدار داد: در فصول گرم به صورت منظم نسبت به سمپاشی دامداری اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد، دامداری‌ها در فواصل دور از هم ایجاد شوند.

انتهای پیام / ط ا

اطمینان از وجود مهر دامپزشکی روی لاشه گوشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار