مقامات کنگو اعلام کردند بیش از ۱۶۰ نفر در جریان دو هفته خشونت‌های فرقه‌ای در شمال شرقی این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کنگو روز سه شنبه اعلام کردند بیش از ۱۶۰ نفر در جریان دو هفته خشونت‌های فرقه‌ای در چندین روستا در استان ایتوری در شمال شرقی این کشور کشته شده اند.

سازمان ملل نیز اعلام کرده است حدود ۳۰۰ هزار نفر آواره شده اند.

جین بامانیسا، استاندار ایتوری در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام کرد ۱۶۱ جسد پیدا شده است و مقامات همچنان تلاش می‌کنند ابعاد خشونت‌ها را مشخص کنند.

خشونت‌ها در یک منطقه دورافتاده کنگو نزدیک سودان جنوبی و اوگاندا روی داده است، جایی که سازمان ملل می‌گوید این سازمان و گروه‌های بشردوست دسترسی چندانی به آن ندارند. گفته می‌شود هزاران نفر در فضای باز می‌خوابند و هیچ نوع کمک غذایی در اختیار ندارند. مقامات فکر می‌کنند عوامل خشونت ها، شبه نظامیان قوم لندو هستند. هزاران نفر در درگیری‌های بین قوم لندو و حما بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۴ کشته شدند.

صلحبانان سازمان ملل به منظور حفظ نظم به کنگو اعزام شدند و همچنان در منطقه حضور دارند. ناآرامی‌های جدیدی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ روی داد. آژانس آوارگان سازمان ملل می‌گوید گروه‌های لندو و حما در خشونت‌های تازه دست دارند و این که اوضاع در ایتوری در یک هفته گذشته وخیم‌تر شده است.

کنگو یکی از بیشترین تعداد آوارگان را در جهان در خود جای داده است به طوری که حدود ۴.۵ میلیون نفر از درگیری‌های مختلف در سراسر این کشور وسیع واقع در مرکز آفریقا گریخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار