معاون وزیر جهاد کشاورزی:

چابهار گلخانه طبیعی ایران است

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوار ساحلی سیستان و بلوچستان در محدوده چابهار و کنارک با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری به عنوان گلخانه طبیعی ایران مطرح است و باید گلخانه‌ها در این محدوده ایجاد شود.

چابهار گلخانه طبیعی ایران استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای به دلیل سودآوری، مصرف کم آب و محصول دهی بالا مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی است و برای توسعه آن حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: چابهار و کنارک با میانگین دمای ۱۶ تا ۳۲ درجه بهترین موقعیت برای ایجاد گلخانه را دارند و میزان تابش و خاک این منطقه نیز از سایر نقاط ایران برای گلخانه بهتر است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: چابهار محور توسعه شرق کشور است و جایگاه مناسبی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان گنج پنهان یاد کرده است.

وی ادامه داد: کشت میوه‌های گرمسیری و گلخانه در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از برنامه‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی است و برای این اقدام تمامی زمینه‌ها را فراهم و حمایت می‌کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: هم اینک پنج هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان در حال انجام است و بزودی شاهد ایجاد هزاران شغل و هزاران تن محصول خواهیم بود.

وی گفت: گلخانه ۲۲ هکتاری در روستای گوردیم کنارک با همت شرکت «کشت و صنعت مکران» امروز کلنگ زنی شده و امیدواریم شاهد توسعه کشت گلخانه‌ای و میوه‌های گرمسیری در منطقه باشیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشت انواع محصولات گرمسیری و گلخانه‌ای بویژه اناناس می‌تواند به مشکل اشتغال و توسعه این منطقه کمک کند.

وی از استاندار سیستان وبلوچستان، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست به کشت گلخانه‌ای کوچک و خانگی و ترویج این کشت سودآور کمک کند تا بتوان به توسعه اشتغال و تولید اقدام کرد.

طهماسبی بر شیرین سازی آب دریا و انتقال به زمین‌های کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: هموار کردن راه‌های سرمایه گذاری در این منطقه باید آسانتر شود تا شاهد رونق این منطقه باشیم.

انتهای پیام/ع

کشت میوه‌های گرمسیری و گلخانه در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار