توافق ۴.۵ میلیارد دلاری سناتور‌های آمریکا برای بودجه مرزی

سناتور‌های ارشد کمیته تخصیص بودجه سنا به توافق ۴.۵ میلیارد دلاری بر سر بودجه مرزی دست یافتند.

توافق ۴.۵ میلیارد دلاری سناتور‌های آمریکا برای بودجه مرزیبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور‌های ارشد کمیته تخصیص بودجه سنا به توافق ۴.۵ میلیارد دلاری بر سر بودجه مرزی این کشور، که مدتهاست به بن بست رسیده است، دست یافتند.

بنا به گزارش پایگاه خبری هیل، این توافق که از سوی ریچارد شلبی، رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا و سناتور پاتریک لیاهی، نماینده ایالت ورمونت صورت گرفت، بودجه ۴.۵ میلیارد دلاری را در جهت تامین هزینه‌های مرزی این کشور تخصیص داد.

در گزارش هیل آمده است این بسته بودجه شامل ۳.۳ میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه خواهد بود که که بنا به اعلام کاخ سفید به منظور افزایش تعداد پناهگاه‌ها و مراقبت از کودکان بدون سرپرست و نیز رسیدگی به امور تازه وارد‌ها در نظر گرفته شد. باقیمانده این بودجه برای اقداماتی از جمله افزایش تعداد تخت‌ها در بازداشتگاه‌ها و تامین منابع تحقیقاتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قانونگذاران عضو کمیته تخصیص بودجه سنا اعلام کردند تصویب بودجه مرزی در تلاش برای تامین هزینه اجرای سیاست‌های مرزی و مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت. چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا پیش از این در جمع خبرنگاران اعلام کرد پیشنهادات رئیس جمهور دربرگیرنده مواردی ضروری بود که ما از آن حمایت می‌کنیم و همچنین مواردی را شامل می‌شد که خارج از بحث بود. مایل هستیم شاهد اقداماتی برای پرداختن به بحران انسانی (در مرزها) باشیم.

بنا به گزارش هیل، با توجه به اختلاف نظرات میان نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه دستیابی به توافق در این خصوص بعید به نظر می‌رسید با این حال قانونگذاران آمریکایی توانستند به توافقاتی در خصوص تخصیص بودجه برای کمک‌های بشردوستانه در مرز‌ها برسند. انتظار می‌رود این توافق تا پایان هفته آینده در مجلس سنا به رای گذاشته شود.

با این حال هیل یادآور شد که این توافق تا رسیدن به میز رئیس جمهور باید موانعی را از جمله کسب حمایت از دموکرات‌های مجلس نمایندگان این کشور را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار