جدال زیر ۲۰ ساله‌های فوتسال در نیمه نهایی آسیا

تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا مشخص شدند و برای صعود به فینال باید با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دومین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا به میزبانی ایران در شهر تبریز و در سالن شهید پور شریفی این شهر در حال برگزاری است،

تیم‌ها دوشنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با یکدیگر رقابت کردند و در پایان، چهره ۴ تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا مشخص شد و تیم‌ها باید امروز پنجشنبه برای صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند.

۴ تیمی که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند شامل تیم‌های ایران، ژاپن، اندونزی و افغانستان هستند که باید با یکدیگر رقابت کنند.

اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی این مسابقات بین دو تیم اندونزی و افغانستان است که از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن شهید پور شریفی شهر تبریز برگزار می‌گردد و دومین دیدار از این مرحله بین تیم‌های ایران و ژاپن از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شهید پور شریفی برگزار خواهد شد.

در زیر گزارشی از عملکرد این ۴ تیم، که موفق شدند تا مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها بالا بیایند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال اندونزی

اندونزی چند سالی است که در فوتبال و فوتسال پیشرفت هایی را داشته است و مخصوصا در فوتسال این پیشرفت به وضوح دیده می شود. اندونزی از آن دسته از تیم هایی است که نمی توان نتایج بازی هایش را به راحتی پیش بینی کرد.

وقتی تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در تورنمنت چهار جانبه چین تایپه حضور پیدا کرد، در آن جا تیم هایی مثل ژاپن، اردن و اندونزی حضور داشتند. در آن رقابت ها همه بر این امر اذعان داشتند که ایران شاید فقط در برابر تیم ژاپن به مشکل بر بخورد و در برابر دیگر تیم ها مثل اندونزی و اردن مشکلی نخواهد داشت.

اما گویا این نظریات کاملا برعکس از آب درآمد وقتی تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران موفق شد در آن تورنمنت تیم ژاپن را شکست دهد همه فکر می کردند که به راحتی تیم ملی زیر ۲۰ سال ما قهرمان آن تورنمنت می شود، اما اندونزی این فرصت را از ایران گرفت.

تیم اندونزی در آن مسابقه توانست ایران را که همیشه در فوتسال آسیا حرف اول را می زند، شکست دهد و یک زنگ خطر جدی را برای تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان به صدا درآورد و تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا، به ایران این نکته را تذکر داد که نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرد و کوچک بشمرد.

حالا اندونزی در دومین دوره رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا توانسته است که تا مرحله نیمه نهایی مسابقات بالا بیاید و این امر نشان می دهد که این کشور در زمینه فوتسال پیشرفت های زیادی کرده است و در آینده نیز حرف های زیادی برا گفتن خواهد داشت.

تیم ملی زیر ۲۰ سال اندونزی روز گذشته موفق شد که تیم ویتنام را که همیشه در فوتسال آسیا یک حریف سرسخت و قدرتمندی است را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کند.

اندونزی در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا باید امروز پنجشنبه سی ام خرداد ماه به مصاف دیگر تیم پدیده این مسابقات یعنی افغانستان برود که می توان گفت یک بازی جذاب و هیجانی برای هر دو تیم خواهد بود. باید دید که کدام یک از این دو تیم می توانند خود را به مرحله پایانی مسابقات برسانند اما هر چه که باشد فوتسال آسیا امروز فهمید که نباید هیچ تیمی را کوچک بشمرد و باید برای قهرمانی تا آخرین لحظه جنگید.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال افغانستان

افغانستان که یک کشور جنگ زده است و چند سالی بود که امریکا در این کشور سلطه داشته است و مردم آن کشور تصمیم گرفتند که به کشورهای دیگر مخصوصا ایران مهاجرت کنند و ما اکنون می بینیم که افغانی ها بسیاری در ایران در حال زندگی هستند.

افغانستان در فوتیال و فوتسال در این چند سال پیشرفت هایی را نداشته است، اما می بینیم که در همین رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا با تیم زیر ۲۰ سال کشورشان چه تیمی را روانه این رقابت ها کرده اند، تا آن جا که توانسته اند به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برسند. 

اکثر بازیکنان تیم افغانستان بیشتر در ایران زندگی می کنند و در تیم های مشهدی مشغول بازی هستند و به نوعی می توان گفت که با فوتسال ایران خود را شناخته اند و فوتسال خود را از روی دست ایران برداشته اند.

افغانستان به مانند ایران دوست دارد فوتسال سرعتی را به اجرا بگذارد و با پاسکاری های سریع خود می تواند هر حریفی را گیج کند و توپ را وارد دروازه تیم مقابل کند.

افغانستان در همین رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا وقتی در گروه ایران قرار گرفت، همه گفتند که ما می توانیم با تعداد گل های بالا افغانستان را شکست دهیم. اما مربیان تیم زیر ۲۰ سال ما مخالف این صحبت بوده اند و می گفتند که افغانستان یکی از اصلی ترین رقیب های ما در این مسابقات است زیرا با فوتسال ایران بسیار آشناست و به قول معروف فوتسال ناب ایران را به خوبی بازی می کنند.

حال تیم افغانستان وقتی شب گذشته موفق شد تایلند دیگر تیم مدعی قهرمانی را از دور رقابت ها کنار بزند، همه فهمیدند که اگر بخواهند افغانستان را دست کم بگیرند ممکن است به راحتی پرونده تیمشان را در رقابت ها ببندد.

افغانستان در نیمه نهایی رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا باید امروز پنجشنبه به مصاف تیم اندونزی برود و این بازی می تواند یکی از جذاب ترین بازی ها این رقابت ها باشد.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ژاپن

ژاپن از آن دسته از تیم هایی است که هم در فوتبال و هم در فوتسال سرآمد است و همیشه یک پای فینال ها است. ژاپن در رده های پایه فوتبال و فوتسال خود بسیار سرمایه گذاری می کند و می توان گفت که یکی از بهترین کشورهایی که به فوتبال و فوتسال پایه خود می پردازد همین کشور ژاپن است.

سامورایی ها باید در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا به مصاف دیگر تیم قدرتمند فوتسال آسیا یعنی تیم ملی ایران بروند و می توان گفت یک فینال زودرسی را شاهد خواهیم بود.

تیم ملی زیر ۲۰ سال ژاپن شب گذشته موفق شد که تیم عراق (نایب قهرمان دوره قبل رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا) را شکست دهد و به نوعی انتقام سال گذشته خود را از این تیم گرفت. در اولین دوره رقابت های فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا که سال گذشته در تایلند برگزار شد در آن جا عراق توانست تیم مدعی ژاپن را شکست دهد و تا مرحله نهایی رقابت ها بالا بیاید، اما در مسابقه فینال مغلوب تیم پر قدرت و با انگیزه ایران شد.

بدین ترتیب بازی دو تیم زیر ۲۰ سال های ایران و ژاپن امروز پنجشنبه در سالن شهید پور شریفی تبریز برگزار می گردد.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران

تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران که در دوره قبل رقابت ها توانست رتبه قهرمانی را به دست آورد و در این دوره هم در مرحله نیمه نهایی قرار دارد. اکثر کارشناسان و مریبان تیم های دیگر بر این امر واقف هستند که تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران یکی از اصلی ترین تیم ها برای قهرمانی در این رقابت ها است و می تواند عنولن قهرمانی خود را حفظ کند.

تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان که تا قبل از آغاز این رقابت ها، بازی های تدارکاتی زیادی را برگزار کرده است و به نوعی بازیکنان تیم با یکدیگر به یک هماهنگی کامل دست پیدا کرده اند و این قابلیت را دارند که هر تیمی را به راحتی از پیش روی خود بردارند.

تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در دور گروهی رقابت ها با تیم های افغانستان و هنگ کنگ هم گروه بود که بعد از پایان این مرحله توانست با اقتدار به عنوان تیم اول به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و حریف تیم لبنان در این مرحله شود.

دوشمبه شب تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف تیم خوب و با انگیزه لبنان رفت. درست است که لبنان در فوتسال زیاد سرآمد نیست اما همین که توانسته بود خود را تا هشت تیم برتر آسیا بالا بکشد برای این کشور جای افتخار است و همانطور که شاهد بودیم لبنان در دقایق پایانی بازی، فشار زیادی را به روی دروازه ایران وارد کرد و حتی موفق شد با پنج نفره کردن تیم خود در دقایق پایانی بازی کار را مساوی کند و بازی را به وقت های اضافه بکشاند.

تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران برای صعود به مرحله نهایی رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا امروز ماه از ساعت ۱۸:۳۰ باید به مصاف دیگر تیم مدعی این رقابت ها یعنی ژاپن برود و شاهد یک فینال زودرس خواهیم بود.


بیشتر بخوانید

فوتسالیست های برتر مسابقات زیر 20 سال آسیا مشخص شدند

تبریز میزبان مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا شد

ایران در اندیشه صعود به نیمه نهایی/ دیدار حساس افغانستان و تایلند


انتهای پیام/

نیمه نهایی جذاب در رقابت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار