کاهش ۲۴ درصدی طلاق در استان زنجان

رییس کل دادگستری زنجان گفت: طلاق در استان زنجان ۲۴ درصد کاهش یافت.

کاهش ۲۴ درصدی طلاق در استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام صادقی نیارکی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: راه اندازی سامانه تصمیم، آموزش به بیش از ۴ هزار زوج قبل از ازدواج، تشکیل شعب ویژه کودک، راه اندازی مرکز ملاقات اطفال طلاق و سازش زوجین کمک زیادی به این کاهش داشت.

وی در ادامه آماری هم از مبارزه با فساد ارائه کرد و افزود: در این زمینه هم برای ۴ هزار تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی استان شامل گران فروشی، کم فروشی و احتکار به ارزش ۱۰ میلیارد تومان صادر شده است.

حجت الاسلام نیارکی کل محکومیت و جرائم نقدی پارسال را بیش از ۳۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

رییس کل دادگستری زنجان تغییر کاربری در استان زنجان را مشکل اصلی و دارای اولویت توجه دراستان دانست وگفت: سال گذشته با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان ۴۴۵ هکتار از اراضی ملی به بیت المال بازگردانده شد

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین تعداد پرونده‌های ورودی استان در سال ۹۷ را بیش از ۲۷۷ هزار فقره است که نسبت به پارسال با افزایش ۹ درصدی مواجه شده است که نیازمند تدبیر و برنامه ریزی برای کاهش این آمار ذکر کرد.

وی افزود: تعداد پرونده‌های یکتا و بدون تکرار هم دراین مدت ۱۲۱ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده عنوان کرد که ۵۳ درصد از پرونده‌های استان را تشکیل می‌دهد.

رییس دادگستری استان زنجان خشونت کلامی، سرقت، خشونت رفتاری تصادف‌های رانندگی، تهدید، کلاهبرداری و مواد مخدر را از اصلی‌ترین جرائمی عنوان کرد که بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه‌های استان را به طور میانگین ۶۲ روز اعلام کرد که کمترین زمان در شورا‌های حل اختلاف با ۴۱ روز و اجرای احکام مدنی با ۴۰۵ روز است

حجت الاسلام صادقی نیارکی تعداد دفاتر خدمات قصایی استان را ۱۱ دفتر ذکر کرد و گفت: در سه ماهه امسال ابلاغ‌های الکترونیکی به ۸۰ درصد رسیده است و امسال پیش بینی می‌کنیم به ۹۰ درصد برسد.
 
انتهای پیام/ن
 

 نشست خبری رییس کل دادگستری زنجان به مناسبت هفته قوه قضاییه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.