معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: از اول اردیبهشت تا کنون بیش از ۷۳۰ هزار اصله نخل در شبکه آبپخش آبیاری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالطیف عباسی نژاد در بازدید از شبکه‌های آبیاری و زهکشی آبپخش دشتستان با اشاره به ورود روزانه ۱.۲ میلیون مترمکعب آب به این شبکه افزود: در این دور آبیاری که از اول اردیبهشت آغاز شده، تا کنون حدود ۳۵ میلیون مترمکعب آب به بهره برداران تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: تا امروز به بیش از ۷۳۰ هزار اصله نخل، آب تحویل شده و با توجه به تقویم آبیاری پیش بینی می‌شود این دور آبیاری تا پیش از فصل برداشت محصول به پایان رسد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر یادآور شد: به منظور نظارت بر روند توزیع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی، بازدید‌های میدانی به صورت مستمر را در دستور کار خود داده‌ایم و با توجه به اقدامات صورت گرفته و بازدید‌های هفتگی، روند توزیع آب در شبکه آبپخش با رضایت کشاورزان همراه بوده است.

عباسی نژاد در بررسی روند فعالیت ایستگاه پمپاژ نخلستان هم گفت: ایستگاه پمپاژ نخلستان برای جبران بخشی از نیاز آبی شبکه آبیاری دالکی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا هفته آینده عملیات سرویس و تعمیرات لازم پمپ‌ها و همچنین لایروبی حوضچه پمپاژ انجام و تزریق آب به شبکه آغاز می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر افزود: با توجه به کمبود آب شبکه دالکی، با در مدار قرار گرفتن ایستگاه پمپاژ نخلستان و تلفیق آن با آب پایه شبکه، نیاز آبی شبکه آبیاری دالکی جبران خواهد شد.

عباسی نژاد با اشاره به مشکلات فرآیند تهیه قطعات برای نگهداری و سرویس پمپ‌های ایستگاه پمپاژ، گفت: با وجود در دسترس نبودن قطعات و همچنین هزینه‌های بالای آن، تدابیری اندیشیده شده تا این عملیات طبق زمانبندی انجام گیرد و ایستگاه وارد مدار بهره برداری شود.

انتهای پیام/ک

پایان آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا پیش از فصل برداشت محصول 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.