آغاز برداشت گندم و جو در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز برداشت گندم و جو در ۱۷۶ هزار و ۹۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کار برداشت گندم از سطح ۱۴۵ هزار و ۶۹۵ هکتار و برداشت جو از ۳۱ هزار و ۲۹۰ هکتار مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

خمسه پیش بینی کرد: امسال ۳۲۸ هزار تن گندم تولید و ۳۰۰ هزار تن خریداری شود.

وی گفت: همچنین پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن جو برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار تن جو از سطح مزارع کشاورزی استان برداشت و بصورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

خمسه افزود: در سال زراعی جاری ۲۱ مرکز خرید در سطح شهرستان‌های استان شامل؛ ۳ مرکز در تاکستان، ۳ مرکز در بوئین زهرا، ۴ مرکز در البرز، ۴ مرکز در آبیک، ۴ مرکز در قزوین و ۳ مرکز در آوج کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت خدمات بازرکانی دولتی (اداره غله) استان؛ کار خرید گندم در ۲۱ مرکز یاد شده؛ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان ساخت: از تعداد ۲۱ مرکز خرید؛ ۵ مرکز خرید کارخانه آرد، ۸ مرکز تعاون روستایی و مابقی سیلو و انبار‌های مجهز به بخش خصوصی با نظارت کامل سازمان جهاد کشاورزی هستند که آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

وی با اشاره به تعیین ۴ مرکز برای خرید تضمینی جو از کشاورزان در استان، گفت: این مراکز آماده دریافت و خرید محصول با نرخ دولتی هرکیلو ۱۱ هزار و ۳۶۰ ریال هستند.

انتهای پیام/ک

آغاز برداشت گندم و جو در ۱۷۶ هزار و ۹۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار